hej nu har det allt tystnat ner med det här ,men man kanske ska försöka så behöver ett bra program någon som har ett
Skapa Spel
jag håller med dig.
jag gör spel.. det finns The gmaes factory, multimedia fusion , gamemaker
jag andvender The game factory ;)
är der lätt progra lr
Inget spelskaparprogram är särskilt enkelt, om du vill få någorlunda bra kvalitet på det. Men man försöker förenkla så mycket som möjligt.
Om du är intresserad av rollspel så testa RPG Makers.
Finns många trådar här om det.
RPG Makers finns att ladda ner lite här och var, namnet man söker på då är antingen Rm2k (RPG Maker 2000, äldsta versionen) Rm2k3 (RPG Maker 2003, nyare) eller RmXP (RPG Maker XP, nyast).
Föredrar själv 2000.
De är inte särskilt lätta första tiden, men man lär sig rätt snabbt om man jobbar på det. Finns många guider på nätet oxå.
rpg maker är för noobs finns ju inget lättare en det ju
Jepp, RPG maker är för enkelt, Gamemaker är rätt advancerad, men du kan lära dig den snabbt Flash MX är mer advancerad med script och så... Men du kan få till jätte fina spel!
/Danne
↗ till inläggetär der lätt progra lr
The Games factory är enkelt.. om du kan engelska
Kan du inte fixa en länk eller är det bara tt googla så ser man det på direkten?
ja just det jag letar också saker man gör spel med :( jag hade thegamesfactory men det sög
Ja jag kollade in några screenshots nyss, kanske dåligt vet ej... Men RPG maker kan jag lätt garantera iaf du vill göra nåt enkelt.
skulle vara häftigt om man kunde göra program i ett spel program
Jag har ju postat gamemaker länken, och du kan göra program i gamemaker..
jag tycker att Game Maker är ganska dåligt..det är ju helt mojigt..man får ju knappt någe bra spel i det..jag rekommender RM2k och RMXP
Rm2k klår Game Maker om nån frågar mig... lättare program, jag har inte tålamod att sitta och klura trettio minuter på nåt som man löser på 10 i Rm2k... ;)
Jippi, har skaffat Rm2k igen efter det där långa avbrottet, känns helskoj.
Tog en stund att minnas funktionerna men nu är man igång igen. :)
för mig är det precis tvärtom. nu vet jag inte om jmag fick tag på något konstig version men det liknade ungefär ett linuxprogram för att göra 3d animationer i textmiljö om ni frågar mig...
jag skaffade RMXP igår och jag kan typ alla knappar
RmXP är bra, men jag föredrar gamla goda Rm2k. ;)
Och RmXP är det ofta en 30-dagarsbegränsning på.
Hur som helst, Rm2k räcker gott och väl här. Inte så bra grafik men bättre i mycket annat :)
mm..Rm2K räcker fast mitt XP har ingen tidsbegränsning.