💬
Logga in
Fuska.se

Mp3 Spelare

24 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

Jag har haft min MP3 spelare i 1 år nu. Den funkar som den ska. Men här hos pappa så kan jag inte få den att funka till datorn. Den ksa funka till Winsows 98. Första gången jag satte i den i datorn så hittade datorn den, men jag var ju tvungen att installera drivrutinerna sp jag tog ut den och installerade dom. Men nu kan jag inte få det att funka. Jag har testat med att installera om drivisarna och jag har tagit bort dom. Det funkar ändå inte.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Jag har en Magic Star 256MB

Nivå 9 · Veteranfuskare

fick du me nåt program på CD:n?

På min Mp3 måste jag ha ett program, en drivrutin räcker inte.

annars prova att läsa manualen, man kanske måste använda ett annat sätt på Win 98.

Nivå 5 · Fuskare

Har du nyaste firmwaren i spelaren?

23 Dec 2005
Nivå 2 · Novis

ahum....fel forum?

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #5

Vadå fel forum?

Jag ska kolla om jag kan hitta något nyare firmware till den. Det finns inget program till den, bara drivrutiner som måste finnas till Win98. Det ända programmet som finns är ett som är till för att man ska kunna spara e-post på den.

Nivå 2 · Novis

asså, en MP3 spelare är ju en sak man spelar musik på (typ som en freestyle) swå vad ahr det med PC att göra?

Nivå 5 · Fuskare

Spelar ingen roll om det är i media- eller pcforum då problemet är att han inte kan få den att fungera på en PC med Windows 98.

24 Dec 2005
Nivå 2 · Novis

jaha, sorry att jag la mig i då^^

Nivå 2 · Novis

Jag hade högerklickat på Den Här Datorn och sen Enhetshanteraren. Du kanske måste installera om drivarna. Annars kanske din farsgubbe inte har uppdaterat 98:an ifrån Windows Update som den kanske behöver för USB-Masslagringsenheter....

25 Dec 2005
Nivå 2 · Novis

det ligger nått i det du säger^^

26 Dec 2005
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #11

Både jag o farsgubben kollar efter uppdateringar med jämna mellanrum (ca 1 gång varje månan). Så det är det inte fel på...

27 Dec 2005
Nivå 9 · Veteranfuskare

Så e det för mej också på min windows 98.. Du får kolla igenom skivan efter program..

31 Dec 2005
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #13

Det är verkligen konstigt och inte finns det någon sida till tillverkarna som man kan besöka. Jag har letat som ett svin...

1 Jan 2006
Nivå 1 · Novis

Jag behöver inte installera min ... Kommer upp... Fast jag har ju en annan mp3 + windows XP

Nivå 2 · Novis

kanske kan uppdatera 98:an till en ME lr nott :blink:

Nivå 0 · Nykomling

För det 1:E den en CD med som man moste instalera på 98 med inet på XP

För det 2:Om du har instalerat den CD så Kanske det fins nya dri´vrutiner till dne..

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Det är verkligen konstigt och inte finns det någon sida till tillverkarna som man kan besöka. Jag har letat som ett svin...

Hittade massa länkar till dem, men sidan har lagts ner av någon anledning..kanske har gått i konkurs eller nåt?

2 Jan 2006
Nivå 9 · Veteranfuskare

eller fixar dom ny design och/eller uppdaterar programmen och allt annat som ska finnas på sajten.

Nivå 4 · Lärling

Köp en ny dator, man kan få den billigt !

3 Jan 2006
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #20

Hahahaha. Pappa behöver ingen bättre dator. Men jag ska köpa lite delar som jag sak slänga in i ett schassi men WinXP :) Så det här ämnet tyckar jag att det är onödogt nu. Om det nu inte är någon som vill försöka fixa det. Mig kvittar det för nu :gitarr:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in