Eller hur..? Jag har inte sätt smällare för 12 åringar :S
Smällare!
Läste tidnigen igår att en kille råkat spranga av sig handen plus att han trumhinnor sprändes så han blev döv vär han råkat hålla kvar i en smällare.
Är det verkligen värt risken?
Nej det är inte värt risken,men jag är nästan helt säker på att han använde smällaren på ett sätt som man inte ska använda den!
Apropå detta,en 17 årig pojke dog av nyårs raket.
han som sprängde handen hade gjort en egen smällare !, de är ritkigt farligt
Jag tycker vi ska ha kvar 18:års gränsen på att köpa smällare. En kille i min klass skadade handen rätt rejält förra året, men 18:års gränsen ska va kvar, det e min åsikt ialf.
Vare sig du tycker så eller inte så måste det vara kvar. ;)
Hur tror ni att det skulle se ut ifall 8 åringar gicj och köpte feta raketerna?
Man borde inte få köpa dom när man är 18-. Men man kan få använda dom i vuxet sällskap.
I ett noggrant vuxet sällskap.
Mm.. det skulle ju va de bästa..
Jag tycker att åldern på smällare ska var 15-16 med föräldranas tillåtelse ;) eller så skulle man få göra ett slags tets & kolla om man var mogen för smällar :P
Ett test!?
Riktigt dålig idé, du!
När testet är så kommer de att göra allt perfekt för att få ha smällare, men sedan kommer de ha krig och spränga brevlådor och all möjlig skit.
Dålig idé...
↗ till inläggetEtt test!?
Riktigt dålig idé, du!
När testet är så kommer de att göra allt perfekt för att få ha smällare, men sedan kommer de ha krig och spränga brevlådor och all möjlig skit.
Dålig idé...
Håller med.
↗ till inläggetTycker ni smällare ska vara från 18 år elr inte?..Kan barn klara sig själva med smällare?
jag tycker att det är bra för det är ju farligt... :blink:
↗ till inläggetEtt test? :PJag tycker att åldern på smällare ska var 15-16 med föräldranas tillåtelse ;) eller så skulle man få göra ett slags tets & kolla om man var mogen för smällar :P
Och hur ska testet vara?
Alltså vad kommer man få göra för att visa att man är mogen?
(Fusion @ 29/12-2005 19:12:42)(ps2_master @ 29/12-2005 09:12:01)Smällare får säljas,men inte till mindreåriga,och ja,jag tycker att det ska vara förbjudet för dem som är mindre än arton.
Men det finns ju smällare för femton åringar.
Är det inte så att dom har tagit bort smällarna, men det finns ju kvar smatterband och sånna saker. Men jag har iaf inte sett några smällare..
Vart bor du egentligen?
Det säljs visst här,som t.ex i Coop Forum,Maxi,Bauhaus osv..
Smällare har ju visst förbjudits! Raketer får man köpa..
Vad är skillnaden mellan Raketer och smällare? :huh:
raketer skjuts upp i luften smällare är på marken
Jaha, men det är väl samma sak...eftersom jag smällde både smällare och raketer.
R-110: Vem är det som har sagt att det är förbjudet?
öhhh nä inte precis, en raket är typ 20-60 meter upp i luften en smällare är 0 meter upp i luften
Ja, vad tror du jag menade? :huh: