Jag har hittat en sida till er som har en trådlös router och endå inte kan använda er av wifi. Hjälp med anslutning till WiFi Sidan är på svenska så gå in där och läs vad ni kan göra för att fixa problemet
Till Ni Som Har Problem Att Ansluta Sig Med Wi Fi
Tack så myvet, jag har haft jävl*gt mycket problem med det. ;)
Bra sida!
Väldigt bra sida... :cool:
Mmm!
f*n det funkar fortfarande inte!! >.< Nu är min Error Code 51300!!
Det är bara du ställer den frågan på den sidan jag har linkat så kommer den att bli besvarad.
Och hur hade du tänkt att jag skulle kunna fråga han utan att vara medlem.Jag vill inte bli medlem.
ok då jag ska försöka hjälpa dig.....
1. Har du någon wep key på din router? ifall du har det så måste du skriva in korrekt i ditt ds.
2. Försäkra dig om att dina resterade settings är rätt och kom ihåg att inte använda dig av exakt samma ip adress på ditt nintendo ds som du har på din dator använd dig av typ om du har 192.168.0.101 så kan du nog behöva skriva in tex 192.168.0.102 så att det inte blockeras när du ska ta dig in på wi-fi
3. Du har en Mac adress som du kan hitta på ditt Mario kart ds Wi fi connection meny. Gå in på din routers sida och sen där inne någonstans så finns det en sektion där du kan skriva in din mac adress så att den godtjäns av din dator.
f*n att jag inte har en router!
↗ till inläggetok då jag ska försöka hjälpa dig.....
1. Har du någon wep key på din router? ifall du har det så måste du skriva in korrekt i ditt ds.
2. Försäkra dig om att dina resterade settings är rätt och kom ihåg att inte använda dig av exakt samma ip adress på ditt nintendo ds som du har på din dator använd dig av typ om du har 192.168.0.101 så kan du nog behöva skriva in tex 192.168.0.102 så att det inte blockeras när du ska ta dig in på wi-fi
3. Du har en Mac adress som du kan hitta på ditt Mario kart ds Wi fi connection meny. Gå in på din routers sida och sen där inne någonstans så finns det en sektion där du kan skriva in din mac adress så att den godtjäns av din dator.
Och var ligger routern???
Och var ligger routern???
Det kan du läsa i papprena du fick med itill din router. Jag kan tyvärr inte svara på frågan för att jag har ingen aning vad du har för router
Vad ligger papprena då?Vad är en router överhuvud taget???
va!!
om du inte vet vad en router är så kanske du inte har det.
börjar väll så här....
För att kunna spela mario kart ds så måste du antingen ha en wi-fi certifierad trådlös router eller en wi-fi usb connector. Om du skulle ha en trådlös router så skulle du se på undersidan av den att det står wi-fi certified eller kanske det inte skule stå det vilket då skulle betyda att den inte e wi-fi kapabel. på nintendowifi.com står det vilka som också är wi-fi certifierade.
För att skapa ett nätverk mellan flera datorer behöver du någon typ av router. Det gör då så att alla datorer i nätverket får internet. Den fungerar samtidigt som en extra brandvägg skull man nog också kunna säga. Det finns då också både trådlösa och vanliga routers och för att använda wi-fi så måste du ha en trådlös. Om du inte har en trådlös router vilket du troligtvis inte har om du inte vet vad det är för något så måste du köpa en usb connector för att kunna använda dig av internet.
Hur mycket kostar en Wi-Fi Connector USB?Och var köper man ett?
↗ till inläggetHur mycket kostar en Wi-Fi Connector USB?Och var köper man ett?
Ny kanske 399-449 kronor eller nått sånt
Finns att köpa i dem flesta spelbutiker och kan även beställas via internet
Tack,ska nog skaffa det imorrn.
Hemsidan funkar inte för mig..
↗ till inläggetHemsidan funkar inte för mig..
Mm jag vet
dem har nått tillfälligt fel på forum sidan där jag tagit det där från men det kommer nog att fixas till imorn nån gång
KAN DU HJÄLPA MIG MED!!!
har samma grej som tomat ketchup error code grej !!!!!
va f*n gör jag!!!??? :angry: :angry: <_< :( ;)