💬
Logga in
Fuska.se

Bästa Programet Att Göra Spel

16 svar · startad

Trådstartare #1

Hallå, bara undrade lte över att göra ett eget spel. E d någon som kan berätta om en bra och gratis engine (vet inte om man kan säga motor på svenska) eller något annat.

Obs! varit så desperat att ja har prövat CAT ett text baserat program.... Dra era egna slutsatser ;)

6 Jan 2006
Trådstartare #2

hepp

8 Jan 2006

OpenGL är väl en gratis grafikmotor? annars finns källkoden till Enemy Territory uten på www.enemyterritory.com som du kan leka med.

Trådstartare #4
↗ till inlägget

OpenGL är väl en gratis grafikmotor? annars finns källkoden till Enemy Territory uten på www.enemyterritory.com som du kan leka med.

Finns det ingen hemsida till OpenGL eller ska jag kunna den redan?

9 Jan 2006

Det finns ju annars rpgmakerXP om du vill göra Rpg spel :S

21 Jan 2006
Trådstartare #6

Har d men d blir inte så bra grafik :P

Klick and play?

de där rpgmakerxp står på spanka el nått sånt ju fattar inget

läs spanska :P

22 Jan 2006
↗ till inlägget

de där rpgmakerxp står på spanka el nått sånt ju fattar inget

Finns på engelska, jag har iaf haft det
Trådstartare #11

har d mee på engelska men ja vill ha lite mer 3d liksom..... RPG maker e ju hut känt som helst :blink:

det brukar finnas i en del affärer. kolla runt lite.

↗ till inlägget

har d mee på engelska men ja vill ha lite mer 3d liksom..... RPG maker e ju hut känt som helst  :blink:

Jag tycker att det är grymt.

1 Feb 2006
Trådstartare #14

D finns å ladda ner mee program oxå, hehe ;) Men om man vill vara laglig så kan man kolla runt i lite bra affärer mee ett bra sortiment. Typ... EB Games eller typ nån skum affär som köper utländska grejer :P

kan man få länken så de blir på engelska för man får inte läsa spanska i vår skola...

lär dej koda i nåt prog.sspråk istället

11 Feb 2006
Trådstartare #17

mm lätt du vet..... :meddum:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in