Vad tycker ni om att bli vaccinerad?
Jag tycker att det ibland sticks lite men annars är det inte så farligt... :cool:
Vad tycker ni om att bli vaccinerad?
Jag tycker att det ibland sticks lite men annars är det inte så farligt... :cool:
Själv har jag lite skräck för sprutor så ja tycker d e lite äckligt
Det är ju inget man gör för det är kul, jag tycker det är bra. Och det
gör ju inte ens ont.
↗ till inläggetHar du alltid haft skrcäck för det eller var det bara nån gång som det gjorde extra ont?Själv har jag lite skräck för sprutor så ja tycker d e lite äckligt
det känns ingen ting och sen är det kul :D
Att ta sprutorna i skolan gör inte alls ont, så bli inte skrämda av dem som säger: "Det gör jätteont, jag lovar". Det sticker bara till någon sekund och då kan det svida till, men 2-3 sekunder senare så har smärtan försvunnit. Håller alltså med dig där Mîhker. I min skola så fick vi klubba eller fika efter vi hade tagit vaccination. I 6:an har jag tagit vaccination mot röda hund och två andra sjukdomar.
jag har inte det minsta problem med sprutor! Fick dock en stor kliande böld efter stelkrampssprutan i 4an... :(
↗ till inläggetSjälv har jag lite skräck för sprutor så ja tycker d e lite äckligt
Ja har alltid haft d tror jag...
Ja vet inte riktigt varför ja e rädd för sprutor...
Men det gör fett ont om någon slår hårt på det vaccinerade punkten.
Alla slog på varandras armar hela tiden i femman då man nyss fått en stelkrampsspruta. Auotch !
Sprutor är inge farligt!
Alltid roligt att skrämma folk.
Jag ljög att sprutan gick genom armen och vissa vart jätterädda :P
hahaha, ja de vore ju nåt
Jag tycker inte att det är så farligt...det är skolsköterskan jag är rädd för. :cry:
↗ till inläggetvaaaaaa?????????!!! fick ni klubba och fika vad oschysst vi fick jobba :(Att ta sprutorna i skolan gör inte alls ont, så bli inte skrämda av dem som säger: "Det gör jätteont, jag lovar". Det sticker bara till någon sekund och då kan det svida till, men 2-3 sekunder senare så har smärtan försvunnit. Håller alltså med dig där Mîhker. I min skola så fick vi klubba eller fika efter vi hade tagit vaccination. I 6:an har jag tagit vaccination mot röda hund och två andra sjukdomar.
Senast jag vart stucken så gjorde sjuksköterskan fel, så jag fick 2 sprutor istället. :)
Hatar det!
En av mina kompisar var direkt efter så han tänkte att han kunde följa med mig så han fick se sprutan. När jag tog sprutan och den gick in enda in i muskeln såg han åt som han skulle spy, det var kul.
Jadu... Det var likt 100 år sedan jag tog en Vaccinering senast. :S Tror det var i 4:an eller 5:an. ^^'
Men att ta sig en spruta tycker jag inte om. Trots att jag vet att det sticks lite men inte gör så hiskligt ont så tycker jag inte om dem. Läskiga fanskap ju för f*n. >.<'
Jag bara älskar sprutor, ganska roligt är det.. men jag håller med, några gånger kan det stickas.
Men jag har ingenting emot att ta sprutor om jag nu måste.
Jag är inte rädd för sprutor.
Det känns ju knappt!
När jag var liten va jag livrädd för sprutor, men nu är det inget farligt mer.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in