Jag gillar helt klart skräck bäst men jag gillar även komedi och då är det speciellt Jim Carrey och Adam Sandler filmer som jag tycker är bäst.
Film Genre
Äventyr såklart
komedi äger. Något som jag hatar är (amerikanska) action. Alltid ska en kula flyga in i en bil och den ska ju såklart explodera av den otroliga kulan. Sedan ska 10 bilar till explodera. Nej orka sånt
Håller med. Actionfilmer kan vara lite störande ibland med alla explosioner.
Gillar komedi action och Fantasy
Jag gillar Komedi, äventyr och action, men jag lade min röst på
action.
Komedi FTW!
Actionfilmer kan vara lite överdrivna i bland men de kan även vara klockrena i mellan åt. Detsamma gäller med komedi det är inte alltid man garvar i hjäl sig filmen genom som när man kollar på Ace Ventura.
Det har du rätt i. En klockren actionfilm enligt mig är Terminator 2 som är så grymt bra. Ace Ventura är en av de roligaste filmerna jag vet så jag förstår vad du menar att du garvar ihjäl dig.
↗ till inläggetDet har du rätt i. En klockren actionfilm enligt mig är Terminator 2 som är så grymt bra. Ace Ventura är en av de roligaste filmerna jag vet så jag förstår vad du menar att du garvar ihjäl dig.
Bra att någon annan också har bra filmsmak på det här forumet. Tror i och för sig att det är många som gillar Ace Ventura, vem skulle inte göra det?
- Komedi
↗ till inläggetDet har du rätt i. En klockren actionfilm enligt mig är Terminator 2 som är så grymt bra. Ace Ventura är en av de roligaste filmerna jag vet så jag förstår vad du menar att du garvar ihjäl dig.
Precis. Jim Carrey är kung och utan tvekan en av världens roligaste skådespelare.
Jag gillar Action bäst. ^^
Det håller jag med dig om. Dock har han gjort lite dåligare filmer på senare tid som Eternal sunshine of the spotless mind.
Jag har inte sett den filmen. Är det en komedi eller?
Nej det är en dramafilm, helt fel genre för Jim Carrey.
↗ till inläggetNej det är en dramafilm, helt fel genre för Jim Carrey.
Håller med. Han hör hemma i komedifilmer.
↗ till inläggetDu måste ha väldigt konstig smak om du tycker Eternal sunshine of the spotless mind är en dålig film. Väldigt konstig.Det har du rätt i. En klockren actionfilm enligt mig är Terminator 2 som är så grymt bra. Ace Ventura är en av de roligaste filmerna jag vet så jag förstår vad du menar att du garvar ihjäl dig.
Carrey gör rollen alldeles utmärkt och jag tycker den är 100x bättre än de flesta av hans tramsfilmer.
Det är just hans trams, skratt och roliga ansiktsutryck som gör att han är så pass bra i många filmer. Sedan tycker jag inte att Jim Carrey hör hemma i dåliga dramafilmer. Dessutom så tycker jag handlingen är kass i Eternal sunshine of the spotless mind. Nej! Jim Carrey är komedins gud och där ska han stanna.
Jag valde komedi.
Skräck såklart men det är roligt med lite Action också :P