💬
Logga in
Fuska.se

Sport?

16 svar · startad

Trådstartare #1

Tja tycker ni att man ska kalla dart för en sport??

Verkligen inte.

En "trevlig" hobby, men inte någon sport.

Är det inte fysiskt ansträngande är det ingen sport i min mening.

Men poker klassas ju som en sport (är iallafall med på sportsidorna) & dart har visats på både Viasat Sport & Eurosport så det räknas väl som en sport, även om jag vägrar erkänna det som en sport.

11 Jan 2006

det e väll typ en ett mellanting inte fysiskt ansträngande men ändå en tävling så ja vet inte riktigt

30 Jan 2006

Jag tycker inte att man kan kalla det för sport för det enda man anstränger är ju armen.

Finns många "halvsporter" som inte är fysiskt ansträngande

Edit:(stavning :P)

Senast ändrad:

i dom flesta sporter svettas man ju och typ på tv ibland blir dom som i poker, får hjärtklappning, nervsammanbrott och svettas ihjäl. Ungefär som en sport allså :P

19 Feb 2006

verkligen inte

den ser inte ens som sport

Karamellkungen

Dart är en sport och det brukar visas på sportkanalerna då och då. Det finns en världselit och många duktiga spelare. Det är kanske inte fysiskt påfrestande med det gäller att ha en bra mental sida i den sporten. Sedan måste man kunna kasta bra förstås.

Jag har sett det på Eurosport någon gång och det är ganska roligt att titta på och roligt att utöva ochså. Man måste kunna sikta väldigt bra ochså.

Karamellkungen
↗ till inlägget

Jag har sett det på Eurosport någon gång och det är ganska roligt att titta på och roligt att utöva ochså. Man måste kunna sikta väldigt bra ochså.

Precis, ett bra sikte är ett måste. Sedan går det så snabbt också omgångar. Efter en person har kastat tar det ungefär 3 sekunder sedan kastar nästa och så fortsätter det så.

20 Feb 2006

sporter är väl sånt som inte är speciellt fysiskt ansträngande (dart,schack curling) Idrott är det som är fysiskt ansträngande (friidrott, fotboll, hockey). Vet inte om det är rätt men detta är vad kompisar har sagt till mig, det låter vettigt.

Ja, absolut.

En av mina kompisar går i dart och han är ganska bra och han har en darttavla eller vad man kallar det hemma hos sig som vi brukar köra på ibland. Han utklassar mig varje gång.

22 Feb 2006

Kanske, beror på hur bra man är. :blink: Om man är en av världens bästa kan man väl säga att man är bra på en sport...

Men jag håller med att idrott är när det är fysiskt ansträngande, sport är alla såna saker.

17 Mar 2006

Inte enligt min mening.

18 Mar 2006

Det är en rolig SPORT tycker jag...

24 Mar 2006

Det är en sport men den är inte fysisk som någon sa.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in