ok... men jag har åtminståne minst 300 med varje gubbe plus 500 med roy och 2000 med ganondorf... det är väl rätt bra :P
Ssbm Home-run-contest
För alla som undrar vad "Bat-Drop" är så:
Ta bat, hopp tryck Z för att släppa det sen en Spike-Attack oftast ner A, då ska du oftast luta spaken ner inte smasha för då faller du bara till marken och sandsäcken flyger iväg. Om du vill göra ännu snabbare trycker du L / R när du landar (då fastnar du inte i marken lika länge) sen Hopp, två gånger Z, första gången för ta upp sen andra för släppa sen Spike L/R.
Har fått lite nya rekord med några stycken.
Dom flesta har jag bara satsat över 300 m.
Roy
Hur gör man för att slå långt med C. Falcon?
Jag får mycket % i skada men vilken attack ska man andvända för att den ska flyga långt? Falcon Punsh är inte så bra och slagträet går ju inte.
↗ till inläggetJag slog över 300 med honom första gången jag använde Falcon Punch. Hur gör ni med Link, Young Link och Marth? Har dåliga resultat med de.Hur gör man för att slå långt med C. Falcon?
Jag får mycket % i skada men vilken attack ska man andvända för att den ska flyga långt? Falcon Punsh är inte så bra och slagträet går ju inte.
Roy är den enda som funkar
↗ till inläggetNja, det funkar tyvärr med alla gubbar. Dock så är vissa bättre än andra. Med Marth gör jag iaf hopp + A-ner hela tiden. Med Link gör jag bara A-uppåt (Inte smashattacken). Med Young Link gör jag nog samma sak... Borde prova Boomerangen eller nåt... Vet inte... Hur gör ni?Roy är den enda som funkar
↗ till inläggetMed Young ska du ta slagträet ställ dig vid påsen kasta den upp i luften, direkt efter gör du B-Upp, Sen gkastar du upp slagträet och gör samma igen och slår iväg den med slagträet. Runt 300 får man :)Roy är den enda som funkar
Du kanske har mer än det.
↗ till inläggetNej, jag har bara runt 260-270 med dessa gubbar... Menar du att man ska kasta upp säcken och när säcken landar göra B-uppåt? I sånna fall så kan man göra en starkare första-attack... T ex Hopp + a-ner först. Sedan göra Spin Attack eller kasta upp säcken och sedan Spin Attack. ;)Roy är den enda som funkar
↗ till inläggetMan ska kasta upp raket och stå kvar där nere och gör B-upp. Det gör man 2 gånger och om man hinner kan man göra nån svag attack efter eller före.Roy är den enda som funkar
↗ till inläggetSå Spin Attack håller kvar sandsäcken när ett slagträ hamnar på det?¨ :meddum:Roy är den enda som funkar
↗ till inläggetJa, bara med Young Link.Roy är den enda som funkar
Med vanliga Link har jag 305 m.
Då kastade jag Bomberange på säcken dirket, sen sprang jag till andra sidan säcken och kastade på säcken 2 gånger. Då ska säcken stå på slagträet då hoppar man till vänster sida om säcken och slår till den och tar slagträet sen slår man iväg den.
↗ till inläggetNu har jag förbättrat med Young Link iaf. Från 260 till 289... Min Lin har bara 250... Jag gjorde som du sa, kastade upp racketet i luften och därmed spinattack 2 gånger... B)Roy är den enda som funkar
↗ till inläggetOkej är nöjd klarade 4 bat drop med C. Falcon men fick inget nytt rekord :(Roy är den enda som funkar
Fick 342 m och rekordet ligger på 356 m.
↗ till inläggetheh, okej. Själv så gör jag följande med Captain Falcon... A-höger. A-höger, A-höger, A-höger. Med racketet alltså. Och sedan Falcon Punch.Roy är den enda som funkar
↗ till inläggetOkej hur långt får du då?Roy är den enda som funkar
Eliterna gör typ 6 bat drop med han.
Har jag tur får jag runt 350.... Har fått 369 som bäst.. Fast numera får jag knappt 300.... :unsure:
↗ till inläggetOkej fick nyss 539 m med Gannodorf, gjorde 4 Bat Drop, men det är svårt som tusan att göra en Revenge Warlook Punsh med han.Har jag tur får jag runt 350.... Har fått 369 som bäst.. Fast numera får jag knappt 300.... :unsure:
Jag har blivt bra på Bat Drop nu :)
↗ till inläggetOkej. Jag kan dessvärre inte göra Bat Drops... Förstår inte hur man gör... Bortsett från att man släpper racketet på sandsäcken och sedan spikar ner den igen...Har jag tur får jag runt 350.... Har fått 369 som bäst.. Fast numera får jag knappt 300.... :unsure: