💬
Logga in
Fuska.se

Proof That There Is No God

289 svar · startad · 🔒 låst

Hallå!

Jag snubblade nyligen över en väldigt intressant och vettig artikel om Gud och fanskapets icke-existens (hehe, jag sa just att gud inte existerar, och samtidigt kallade honom fanskap :lol:, jag är då en mästare på det här med ironi). Feel free to check it out:

http://www.update.uu.se/~fbendz/nogod/no_god.htm

Det lite läskiga med den här artikeln är att det är ungefär så jag också resonerar och försöker tänka när jag vill se ifall gud existerar eller inte (det finns alltså andra som tänker lite som jag).

P:S till alla kristna som vill gnälla på mig eller artikeln, jag har inte för avsikt att lyssna på era uttalanden om ni inte först LÄSER artikeln, för då vet ni uppenbarligen inte vad samtalsämnet handlar om och det leder till förspilld tid... D:S

Senast ändrad:

6 Apr 2006
Moderator

Ja, det här var en mcyket intresant artikel.

Personen här har verkligen tagit fram starka argument om varför gud inte finns. Men om det väl är så så skulle väl han kunna skriva dom "riktiga" svaren på det oförklariga. Alltså svar på frågor som: Hur har detta universum skapats? När började det? etc. Om han ska ta bort svaren så ska han väl också ersätta dom?

Jag säger inte att gud finns och så men jag skulle gärna vilja se vad han har att säga om dom andra orsakerna.

Moderator Moderator

Det var en väldigt idiotiskt artikel. Hur kan något påstå att inte Gud existerar.

Bambi
↗ till inlägget

Det var en väldigt idiotiskt artikel. Hur kan något påstå att inte Gud existerar.

Hur kan du påstå att han finns i så fall? För att det står svart på vitt i en bok?

Lägger mig inte i sånt där, folk får tänka hur de vill men en liten halvsnorig artikel ändrar inte min mening iaf

Moderator Moderator

Det borde vara förbjudet med såna artiklar. Många blir nog väldigt förbannade (mig inkluderad).

Bambi
↗ till inlägget

Det borde vara förbjudet med såna artiklar. Många blir nog väldigt förbannade (mig inkluderad).

Hört talas om yttrandefrihet? Vi har det i Sverige, du vet, där du bor.

Precis, och kan man göra Xade upprörd är det extra bra

Gud finns inte. De som tror på honom lever i förnekelse.

Har inte tid att läsa er fina artikel men tvivlar skarpt på dess pålitlighet efter att ha ögnat igenom den snabbt.

Tänkte ge er något tillbaka som tack :)

http://www.answersingenesis.org/home/area/.../existence1.asp

Tror nog att det ska gå att förstå det mesta. Väldigt intressant - och allt där står finns referenser till böcker så glöm att något skulle vara påhittat. Den sidan innehåller väldigt intressanta artiklar minsann.

Gud existerar inte, tack & hej.

Moderator
↗ till inlägget

Gud finns inte. De som tror på honom lever i förnekelse.

Haha, så du tror att katolicismen som har flest medlemmar i världen, innerst inne inte tror på Gud. Jag tror knappast att miljarder av människor förnekar att Gud inte finns.

↗ till inlägget

Gud existerar inte, tack & hej.

Ni måste skriva varför ni vet att han inte finns

Jag vet inte ifall han finns eller inte, men jag tror inte han finns iaf.

7 Apr 2006

Går inte att "veta" till 100%, däremot kan man bli övertygad av andra anledningar... saker och ting som händer och som knappast kan vara en slump, plus att mycket pekar på intelligent design.

Leva i förnekelse? Visst. Vet ni om att det finns människor i den här världen som blir torterade och dödade för att de råkar vara övertygade kristna?

Ta Kina, det underbara, kommunistiska landet. Religionsutövande är förbjudet såvida man inte går till den, av staten kontrollerade, Tre-Själv-Kyrkan, som rakt går emot kristna, och många fler religioners, normer.

Dessa människor lever underjordiskt och vägrar avsäga sig sin tro, och för detta blir de torterade och dödade. Är detta förnekelse?

Att "låtsas" tro på något så innerligt att man är beredd att dö för det?

Och en sista liten notis:

INGEN - och jag menar INGEN - har kunnat bevisa att Gud inte existerar, precis som ingen till 100% kan bevisa att Han existerar.

Det finns teorier men inga fakta, inga raka fakta som till 100% bevisar varken för eller emot.

Sist men inte minst kan jag ju passa på att bifoga något jag sprang på igår och som kan vara lite småskoj men samtidigt har en viss undermening :)

One_message_you_didn_t_want_from_God.bmp

lol :D

Förstod inte bilden som Chihuahua postade, men den är säckert rolig, om man förstår.

Själv tror jag inte på Gud. Men jag skulle nog tro på Gud om det fanns bevis som är 100%. Ni som säger att Gud har funnits och att han inte har funnits, motivera era svar. Jag tror inte på Gud, för att enligt mig så finns det inga bevis på att han har funnits.

LOL. Ganska rolig bild.

Människan är ett djur bland andra och inte "utvald" av gud som någon speciell art. Jag har i alla fall aldrig hört talas om att en älg skulle be till gud om hjälp vid t.ex. korsandet av en väg. Dessutom att det finns så många gudar som människorna tror på bevisar ju att det inte kan finnas någon gud. I kristendomen påpekar man att det finns bara en enda gud, men om guden skapat alla varelser, varför tror då inte alla varelser på den guden? Det att det finns skillnader bland gudsuppfattningarna bevisar bara att religionen är skapade av människor och gudarna som en del av en.

Senast ändrad:

8 Apr 2006

Perisoreus: Svar på det hade Kristendomen genom Korståg. ;) De mesta människor blev tvingad att välja antingen döden eller Bibeln. Folk blev mer och mer besatt av gud och detta fanskap.

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.