💬
Logga in
Fuska.se

Framtiden

90 svar · startad

↗ till inlägget

Silver Star: Jag tror nog man alltig hittar olja någonstans. Om oljan vi kände till försvann skulle nog folk bli desperata och gräva överallt.

Ehm olja bildar väldigt långsamt det tar ungefär 100 miljoner år. och efter det bränner vi upp den mängden på en dag (jag menar alla på jorden tillsammans) det är inte så troligt att det kommer finnas någon olja en längretid i främtiden. Börja med cyklander och biobränsle.

Senast ändrad:

5 May 2006
Moderator Moderator

Arabländerna är de som har kvar oljan, vi måste hämta mer där.

10 May 2006

tjaa.... Glöm inte Ryssland,Venezuela,Storbrittanien,Norge och ditt kära USA.

Jag skulle lätt vilja se en dator som hade en knapp på fronten som kunde krasha hårddiskarna, om herr Henrik Pontén hälsar på os fildelare, då kunde man göra matrialet oanvändbart snabbt.

11 May 2006

Jo, men hur kul vore det om man kommer åt den knappen av misstag precis innan man hunnit spara ett dokument som tagit 2 veckor av nästan konstant skrivande att slutföra?

Men man har en lucka för knappen så att man inte kan komma åt den, eftersom dom flesta datanördarna har något fall av extrem pillmani..

14 May 2006

Vill inte att dom ska uppdatera något i framtiden, kanske lite smått och gott men världen är redan förstörd nog så sluta upp att åka bil och donera (använd inte fordon så mycket) så kan ni rädda världen.

Vi dör ? :P

Ja, vi kommer att dö.

Tråkigt nog... men det är väl ödet.

16 May 2006

flygande bilar

medecin mot alla sjukdomar

teleport maskiner

hus hålls robotar

tabletter som gör en stark

bättre fuska.se :P

Blizzey, finns redan tableter som gör en stark?

Många boxare har dupat sig med t.ex, anabola.

Gör att du orkar mycket!

22 May 2006

Jag ser ingen framtid för den här världen...

23 May 2006

jag planerar att bli forskare inom naturvetenskap och är mycket intresserad av

såna här frågor. jag tror att vi har 70-150 år på oss att rätta till osonlagret.

det där med telepotrar strider tyvärr mot natur lagarna. inom 100-200 har vi nog koloniserat månen. vi har 5 miljader år att flytta hela mänsklighten från vårat solsystem inan solen imploderar. jag tror vi hinner det.

:cool: :medieval:

24 May 2006

Jag tror att det kommer blir ett jätte stort krig och så kommer typ hela jorden sprängas av en fet bomb! Men seriöst så tror jag att jorden kommer bli så förorenad att man till slut inte kan leva på den längre, man kanske hittar ett sätt o kolonisera andra planeter eller resa i tiden (det skulle vara bakåt i tiden alltså).

Du vet väl att framtiden behöver inte vara om 2000000 år ! Även morgon-dagen är framtid, så jag tror inte något specielltt händer, imorgon :P

↗ till inlägget

f*n vad positiv du var då.....

↗ till inlägget

han kanske är emo :cry:, =P eller så är han bara en pesimist eller vad det nu heter

28 May 2006

Människan år 2300

Jorden: Överbefolkningen har avtagit efter att bättre levnadsvilkor lett till en bekvämare livstil för människor i de forna utvecklingsländerna. Stora krig har blivit alltmer sällsynta då de största nationerna sitter på än större eldkraft än tidigare i historien. USA i allians med Japan, EU och alliansen mellan Kina och Ryssland är de viktigaste spelarna på den globala och universiella arenan. Efter en rad katastrofer involverande meteoriter byggdes en rymdflotta ut som fick i uppdrag att bekämpa detta hot (och sprida mänsklighetens ideal i galaxen)

Mars och Månen: Båda har blivit duktigt koloniserade av mänskligheten och är uppdelade i traditionella stater som USA, EU och Kina. Månen är främst en energidepå och förser Jorden med den största delen av vårat energibehov. Mars bidrar med mineraler och jordbruksprodukter från terraformerade områden inneslutna i kupor. Till dessa två kolonier går den största delen av rymdbudgeten, lite satsas i förhållande på de yttre kolonierna.

Rymden: Mänskligheten har fortsatt sin expansion ut i galaxen med hjälp av ett flertal högteknologiska rymdskepp. Än är inte rymdfärder något varje medborgare kan bekosta men staternas rymdprogram med fokus på kolonisering är imponerande. De stora nationernas rymdflottor har nog med eldkraft för att förinta mänskligheten och har ersatt konventionella missiler som domedagsvapen.

De yttre kolonierna: Mänsklighetens yttersta utposter är än så länge inte mycket mer än forsknings och gruvsamhällen befolkade av några hundra individer. Kapplöpningen mellan stormakterna att få en självförsörjande koloni med minst 5000 innevånare är både tekniskt svår och ekonomiskt dyr. Stormakterna bedriver även forskningsprojekt för att undersöka koloniernas vilja att separera sig från moderlandet på Jorden, stora avstånd till centralmakten har under historiens gång inneburit problem.

FN: Än har inte denna organisation eller någon annan för den delen lyckats ena galaxens befolkning under ett styre. Ingen stat har heller velat bekosta en egen rymdflotta till världsorganisationen så den behåller ungefär samma roll som den hade 2006. Nej problemen i Afrika är inte riktigt över än så FN har händerna fulla än

Senast ändrad:

30 May 2006
↗ till inlägget

Men dra på TV:n eller läs på aftonbladet eller något så kan ni ju komma och säga hur fin världen kommer att bli... Det fins ingen framtid längre... Vi hadde chansen men tog den inte...
1 Jun 2006

Jag mår nästan lite illa av att tänka på framtiden, faktist. :unsure:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in