blir det nån expansion till the elder scrolls 4 oblivion?
Oblivion Expansion?
de spelet har ja aldrig hört . :blink:
inte va jag har hört.. men det e ju fullt möjligt
Bethesda jobbar på en expansion till Oblivion men något releasedatum är fortfarande inte bestämt.
har aldrig hörts talat om spelet.
lol? Har man inte hört talas om Elder scrolls serien, så är man ingen gamer :)
ja känner TES-serien som värdelös.
så var de sagt.
Oblivion var "ok" enligt mig, och morrowind sög. borde nog låsa in mig nu.
↗ till inläggetSom man kan se där så kommer det expansioner... även om jag tycker att Thieves låter som en fin fin expansion.Den senaste vågen mindre uppdateringar till det övermäktiga rollspelet The Elder ScrollsIV: Oblivion fortsätter. Utvecklaren Bethesda fortsätter att dra in slantar på nytt innehåll. Det senaste som har kommit är Thieves.
Den som beskrivs som ett äventyr liknande klassikern The Goonies. Spelaren kommer att få strida för att ta över en massiv grotta som förutom mängder av fiender även innehåller ett gigantiskt piratskepp. När hjälten har dödat alla monster blir skeppet tillgängligt för nya funktioner. Spelaren kan dra ut på plundringståg tillsammans med sina salta skörövare och även leka inredningsarkitekt på skepet. Bethesda lovar att deras frekventa uppdateringar inte påverkar deras arbete med riktiga expansioner. Vi hopas innerligt att det stämmer. Även om livet som sjörövare lockar är det inget som går upp mot en riktig fortsättning på äventyret. Yarr!
↗ till inläggetdet där lät fett grymt! :cool:Den senaste vågen mindre uppdateringar till det övermäktiga rollspelet The Elder ScrollsIV: Oblivion fortsätter. Utvecklaren Bethesda fortsätter att dra in slantar på nytt innehåll. Det senaste som har kommit är Thieves.
Den som beskrivs som ett äventyr liknande klassikern The Goonies. Spelaren kommer att få strida för att ta över en massiv grotta som förutom mängder av fiender även innehåller ett gigantiskt piratskepp. När hjälten har dödat alla monster blir skeppet tillgängligt för nya funktioner. Spelaren kan dra ut på plundringståg tillsammans med sina salta skörövare och även leka inredningsarkitekt på skepet. Bethesda lovar att deras frekventa uppdateringar inte påverkar deras arbete med riktiga expansioner. Vi hopas innerligt att det stämmer. Även om livet som sjörövare lockar är det inget som går upp mot en riktig fortsättning på äventyret. Yarr!
Jag Veeeeet :P
↗ till inläggetja känner TES-serien som värdelös.
så var de sagt.
Japp, nog bäst att du låser in dig. Gör det nu innan jag hoppar på dig. :evil:
↗ till inläggetHåller med... Oblivion låg lätt bland mina top10 spel... Morrowind var kanske lite sämre men iaf på top20ja känner TES-serien som värdelös.
så var de sagt.
In i skåpet med dig nu!
Hehe :P
Jäklar, om Thieves är som jag tror, av din text Gnome, så kommer jag klart skaffa det. Älskar att vara pirat och segla på dom sju haven! Arrrrr...Inget går upp mot att plundra grottor fulla med kistor av guld! ^^
Håller med...
Samt ideen om att man får möblera sitt skepp jävligt soft enligt mig.
Av skärmdumparna man har sett så kommmer det nog ta ett tag innan man får tag på skepet. När dom skrev att grottan gigantisk var det inte en underdrift.
Men det gör det bara bätter :D (har BTW inte klarat Oblivion än, aldeles för mycket att göra i det :P )
Jag gillar ideén om att det finns ett äventyr redan innan man får skeppet. Och eftersom det tar en sån tid innan man får tag på skeppet så kanske dom väljer att man fortsätter i samma värld i Oblivion, och sedan när man får tag på skeppet vänder sig allt och ett helt nytt äventyr väntar. Skulle vara rätt så soft.
Skärmdumpar? Visa mig :D Kan iofs googla men jag orkar inte xD
Heh, kämpa på! Undrar hur många sidequests + main quests det finns. Och sen för att tala om hemligheter som grottor, och vapen. Synd att dom inte riktigt fick AI'n till topp. Har några riktigt roliga exempel på när AI'n buggar till sig :) Annars tycker jag det är ett toppspel. Morrowind är likaså ett toppspel, enligt mig. Men kan ibland kännas riktigt livlöst och trist.
Kan leta skärmdumpar (fick av en kompis första gången)
Jag lovar att du inte har råkat ut för ett lika LoLigt (Ett ord?) AI fel som jag :P Skrattade i typ en kvart!
Hehe, kan berätta en skitrolig sak som hände mig. Jag joinade Arenan och kämpade mig upp och blev Grand Champion eller vad det nu heter. Och när jag steg ut ur Arenan kom ett f.an till mig. (snubbe som älskade mig). Han var skitstörande och sa att han älskade mig och ville följa mig var jag än gick. Jag sa nej till han första gången, då blev han skitledsen och gick iväg. Men jag tyckte han var så "söt" med sitt jättelånga gula hår så jag sa okej då. Då blev han superglad och det var mitt på natten så jag gick till närmaste pub. När vi kom in så var jag trött och ville såklart sova, och när jag skulle gå upp till mitt rum så ville han följa med. Lite sjukt om han skulle stå och kolla på mig medans jag sov, så jag sa åt honom att vänta på mig där nere. Precis när jag gick upp för trappan hörde jag han prata med en kvinna som just kommit in. Så här lät det ungefär:
Kvinna: Har du hört talas om den nya Grand Champion, Dragonheart (jag hette något liknande)
Mitt nummer #1 F.an: Nej, vem är det? Jag känner inte till han.
Så jädrans dålig AI. Han var så tom i skallen så jag sa åt han att följa efter mig igen och gick ut till närmaste berg. Det var en hög klyfta. Så jag beodrade han att stå på utkanten, sen svingade jag mitt svärd rakt i ryggen på honom, han föll och rullade och rullade in i ett träd. Han buggade in sig i trädet och sen flög han ur träder rakt upp i luften typ 50 meter i luften. Jag fattade ingentning.
lol den var bra men jag tror nog inte att den slog min :P
Om du/ni inte har gjort dark brotherhood uppdragen ska ni sluta läsa här!
******************SPOILER-VARNING******************************
Jag gjiorde ett uppdarag(minns inte vad det heter) när man blir inbjuden till ett hus för att leta efter en gömd skatt (tror dom andra men egentligen så ska man döda dom andra för att dom på något sätt har gjort arbetsgivaren arg). Jag drog på mig mina snyggaste kläder (magiska + i persuasion (stavning?) och personality) och gick in och började prata med dom andra gästerna (offren). När det bara var en ung soldat som jag inte hade pratat med än så sade han något elakt om en Dunmer-kvinna som var med i huset och det gjorde henne tydligen förbannad (bra AI kan man kanske säga) för hon fick totalt spel och summonade en imp och dödade soldaten. När en Adelsman gick fram för att stoppa henne så skrek hon "DIE FOOL!" och impen hoppade på honnom så att han också dog. Efter det så slog hon även ihjäl en Nord-barbar som var där inne.
Hon unsommonade Impen och gick och satte sig som om inget hade hänt, när jag pratade med henne direkt efter så lät hon rädd och sa "It's only three of us left here, I wonder who could have done such a aweful deed"
Jag rammlade av stolen och skrattade så att jag inte kunde andas! :lol:
Hahahaha LOOOOOL!! Bra AI XD
BTW Jag älskar det uppdraget, men så gick det verkligen inte för mig :P
Annars finns det ju massa buggar när man lyssnar på vad folk säger. Min favorit där är nog:
Person 1: "have you heard about Ogla-mush? I heard that he is good with heavy armor"
Person 2: "Yes, I have heard that he is good with heavy armor"
Person 1: "Aye, that is what i have heard"
Person 2: "Good day"
Person 1: "Good day"
Eller:
Maraduer: "you shall DIE!"
Pesant: " Really i thought he was a pick-pocked"
Maraduer: *slutar springa* "Really, is that so?"