💬
Logga in
Fuska.se

Big Bang!

628 svar · startad

↗ till inlägget

Jag tror värkligen inte på Big Bang!

Är det inte omöjligt att "tillverka" atomer! Man säger ju att big bang var det som skapade universum. Tänk så här... Ifall Big Bang var det första vad var det då som startade Explosionen?. Mitt största intresse är Astronomi så jag har funderat ganska mycket på det här.

Det som skapade explosionen är det vi kallar Elektroner som är negativt laddade, Neutroner som inte alls är laddade och sedan Protoner som är positivt laddade.

Dessa atomer drog sig samman vilket resulterade en gigantisk explosion som man kallar "Big Bang".

Senast ändrad:

Jag tror på Big Bang annars skulle inte Jorden och alla andra planeter funnits!

15 Jun 2006

Tror att ingen skapade världen, utan allt är bara en ren illusion.

Men att gud skapade världen tror jag inte kan bevisas på något sätt.

Men vetenskap kan bevisa, därför vore Big Bang något mer trovärdigt eftersom det inte funnits en enda människa som haft magiska krafter.

Att Big Bang har inträffat kan ju också stödjas av den där inflation (eller nåt sånt) teorin, då man "vet" att rymden liksom åker ifrån "mitten" av universum.. låter rätt skumt igentligen

16 Jun 2006

Om ni läser Illustrerad Vetenskap så fanns det en artikel om just Inflations-teorin i det förra numret.

Det är väldigt intressant fakta om ni frågar mig, då det förklarar en hel del som vi inte visste om förut.

1 Jul 2006

tror varken på gud eller big bang :)

Senast ändrad:

↗ till inlägget

omg .. det sägs att gud skapade jorden på sex dar tror du på det också annars skulle väl jorden inte funnits eller hur *ironi*

↗ till inlägget

Det är vetenskapligt bevisat att Big Bang skapade alla himlakroppar.

Dock så finns det en hel del trovärdiga teorier som visar detta på flera olika sätt, dock så är det man kallar du Inflations-teorin som bla visar varför tiden har en riktning.

Big Bang är absolut inte vetenskapligt bevisat, vetenskapen är snarare emot Big Bang.. Det blir en väldig paradox om "något skapdes från inget"... Lyssna på det själv och tänk efter lite.

Jag tror det fanns en platet som man kunde bo på sen har vi utveklats från apan och inge mer märkvärdigt med det ..

↗ till inlägget

Big Bang är absolut inte vetenskapligt bevisat, vetenskapen är snarare emot Big Bang.. Det blir en väldig paradox om "något skapdes från inget"... Lyssna på det själv och tänk efter lite.

och Gud skapade Jorden ur ingenting också.. båda teorier är "ologiska"..

↗ till inlägget

Vem säger att nån / nått har skapat jorden ?

↗ till inlägget

Med tanke på ditt svar så visar det även din andel av korrekt fakta.

Big Bang är i princip helt bevisat och det hyser nästan inga tvivel om att det var så solsystemet uppkom.

Att Gud skapade Jorden på sex dar och sedan vilade den sjunde är en helt annan sak.

↗ till inlägget

Hur kan bigbang skapas när något inte existerar för att göra en bigbang?

Sen så kan inte vetenskapsmän som står för bigbang bevisa varför människo-arten är helt annorlunda från alla miljontals arter på jorden, men du kanske kan förklara för mig?

Senast ändrad:

Nu har inte jag läst ett ända inlägg men jag svarar: Jag tror på vetenskap! Om vetenskaps män är så 100% säkra på big bang så tror jag dom. Men att gud skapade allt? NEJ, WTF mates^^, Vilken idiot hittde på nån snubbe som bor ovanför oss som all dyrkar?!!

2 Jul 2006
↗ till inlägget

Sover du på lektionerna eller drar ditt minne bara?

Big Bang orsakades av tre sorts atomer som sveptes samman vilket skapade en förödande explosion.

Dessa atomer var: Protoner, Neutroner och Elektroner som för nuvarande är vetenskapligt bevisat.

Senast ändrad:

Vilken skola går du på Skuggan vi får typ lära oss 2-2 -.-

aja , hursomhelst hur har dom kunnat bevisa det om dom sprängdes ?

↗ till inlägget

Vilken skola går du på Skuggan vi får typ lära oss 2-2 -.-

aja , hursomhelst hur har dom kunnat bevisa det om dom sprängdes ?

Med hjälp av olika sorters teknik, som tex Teleskop, Sateliter mm.

Jag är inte direkt någon Astronom och därmed så vet jag väldigt minimalt om hur det tagit reda på det, samtidigt som jag vet att de faktiskt har tagit reda på det.

Jaha men vart kom dessa Protoner, Neutroner och Elektroner ifrån?.. Men fortfarande har dem som tror på bigbang inte förklarat varför det är stor skillnad på människo-arten jämfört med många andra arter.

↗ till inlägget

Jaha men vart kom dessa Protoner, Neutroner och Elektroner ifrån?.. Men fortfarande har dem som tror på bigbang inte förklarat varför det är stor skillnad på människo-arten jämfört med många andra arter.

De är inte så stor skillnad på oss och djuren.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in