💬
Logga in
Fuska.se

Egna Online Spel

15 svar · startad

Trådstartare #1

hur gjör man online spel som till exempel rune scape och tibia jag har game maker och rpg maker men vilket ska men använda??

Tror man måste köpa ett prog. annars kan du kolla här vart du kan animera och så gratis , fast ej spel. http://forum.fuska.se/Animerings_Prog-t68642.html

Trådstartare #3

men jag skulle hälst vilja göra ett spel i sstället

Min kompis gjorde ett spel... Vet inte vad programet hette. Om du får tag på något program så var berädd på att sitta med det i minst 3 år, ska du lära dig så lägg på cirka 1 år på det och om du vill få ut det till en publik på nåtet så kommer det antagligen att ta 2-5 år.

Att skapa spel är inte så lätt som det ser ut

1 Jul 2006
↗ till inlägget

Min kompis gjorde ett spel... Vet inte vad programet hette. Om du får tag på något program så var berädd på att sitta med det i minst 3 år, ska du lära dig så lägg på cirka 1 år på det och om du vill få ut det till en publik på nåtet så kommer det antagligen att ta 2-5 år.

Att skapa spel är inte så lätt som det ser ut

tycker exakt som Gnome sa. Det är inte så lätt som det ser ut.
6 Jul 2006

jag provade att göra ett Text bsrt Spel... jag kunde batch koderna men det sket sig, så att säga..

så jag la ner det :) min kompis kompis har hållit på med ett spel i 2 år som han satsar att bli känd på

11 Jul 2006

Läss C++ Finns att köpa i den närmaste bok handel är 99% säker att det finns bra böker som t ex "lär dig C++ på 3 veckor" och såna ...

13 Jul 2006

Realmcrafter? Dessutom skulle det va bättre om du kunde Koda, men nej, du står hellre där som en idiot och inte kan ett piss.

Värst var du var vänlig och söt >_>

och *host*uppkäftig*host*

Realmcrafter? Dessutom skulle det va bättre om du kunde Koda, men nej, du står hellre där som en idiot och inte kan ett piss.

Vad f*n menar du med det Om du f*n Vill lära dig något LÄSS då :student:

PS du är säkert en som inte går till skolan :meddum: ... och skär sig i armen eller hur?

Dessutom skulle det va bättre om du kunde Koda

Jag kan koda Men f*n heller att jag skulle sitta och göra ett hellt online spel till någon

Du jag kan koda men det är för att jag studerar <_<

16 Jul 2006

hur moget är det att göra ett äckligt spel som runescape lr tibia??

Mycket mer moget än dig.

de är rätt moget faktist!

tänk på hur mkt Jagex känar på rs?

de är rätt moget faktist!

tänk på hur mkt Jagex känar på rs?

Såklart, varför skulle det vara omoget? Små fjortisar förstår nog inte vad omoget och moget är, när dom skriver sådant.

Eller så gör man som http://www.managerzone.se/ som har över 626 383 medlamar och varje Konto kostar 20kr allså har han kännat

626 383 * 20 = 125 276 60 kr det är inte litte pengar :D

och därför lär jag mig php jag ska göra som han :D

26 Nov 2006

Vad f*n menar du med det Om du f*n Vill lära dig något LÄSS då :student:

PS du är säkert en som inte går till skolan :meddum: ... och skär sig i armen eller hur?

Dessutom skulle det va bättre om du kunde Koda

Jag kan koda Men f*n heller att jag skulle sitta och göra ett hellt online spel till någon

Du jag kan koda men det är för att jag studerar <_<

Jag pratade inte med dig...

Du vill bara ha uppmärksamhet, inte sant?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in