💬
Logga in
Fuska.se

Attacker Till Illumise?

23 svar · startad

Trådstartare #1

Jag har bestämt mig för att träna en Illumise, men vilka attacker ska jag lära den?

Jag har funderat pa solarbeam+sunny day, är den kombinationen bra till Illumise och vilka fler attacker ska den ha?

För tillfället har den (attackerna är pa tyska därför skriver jag beskrivningen):

Schmeishler PP 15/15

Förvirrar fienden+höjer deras spec.atk.

Lockduft PP 20/20(kan användas utanför match, tror man ser om det finns nagot osynligt)

Samma effekt som mean lock+minskar fiendens speed.

Wunschtraum PP 10/10

Fyller upp hp, men det tar tid.

Moonshine PP 5/5

Den vet ni vad den gör :P

Aireal Ace borde vara bra till den!

↗ till inlägget

Aireal Ace borde vara bra till den!

return/frustration är också bra :student:

22 Jul 2006

Översättning till attackerna:

Flatter

Sweet Scent

Wish

Moonlight

Jaha så det är så dom heter så(på riktigt).Det kunde jag inte tro!

Trådstartare #6

Schysst att skriva översättningar :P

Men BTT.

jag tycker du ska ha detta moveset:

Shock wave. tar ut dom som är flying, och den är snabb, men inte lika stark som Thunderbolt.

Sunny day. ökar fire-attackers styrka, men gör så att solarbeam inte behöver ladda upp.

Moonlight. använd med Sunny day så får du tillbaks mer HP.

Solarbeam. använd med Sunny day så slipper den ladda upp.

annars kan du lära den:

Detect

Light screen

Toxic

Protect

Strategi:

använd först Light screen, sen Protect/Detect, sen Light screen osv.

använd sedan Toxic och sen Protect, sen Detect, sen Protect osv. funkar bäst om du håller i Leppa Berry, då får du mer PP för Protect/Detect.

Eller byt ut light screen och protect mot sunny day och moonlight, så får du tillbaka HP när du får mindre!

Trådstartare #9

Tack för tipset. :D

Kanske använder det/en del av det.

Iallafall skulle du kunna skriva pp, beskrivning m.m. Jag har nämligen tyska versionen och där heter attackerna inte lika som i amerikanska. <_<

Senast ändrad:

23 Jul 2006
↗ till inlägget

jag tycker du ska ha detta moveset:

Shock wave. tar ut dom som är flying, och den är snabb, men inte lika stark som Thunderbolt men träffar alltid.

Sunny day. ökar fire-attackers styrka, men gör så att solarbeam inte behöver ladda upp.

Moonlight. använd med Sunny day så får du tillbaks mer HP.

Solarbeam. använd med Sunny day så slipper den ladda upp.

annars kan du lära den:

Detect

Light screen

Toxic

Protect

Strategi:

använd först Light screen, sen Protect/Detect, sen Toxic osv.

använd sedan Protect och sen Detect, sen Protect, sen Detect osv. funkar bäst om du håller i Leppa Berry, då får du mer PP för Protect/Detect.

Eller byt ut light screen och protect mot sunny day och moonlight, så får du tillbaka HP när du får mindre!

Sådär ja :P ,hehe :D .

? aja iaf. men orka förklara vad alla attacker gör, PP mm.!

Trådstartare #12

Annars fattar jag inte vilka attacker det är, jag har tyska versionen.

ok.

Shock wave får man från tredje gymmet, och den är lika snabb som Quick attack - den träffar alltid först (nästan).

Sunny day, den får man i Scorched Slab (till höger om staden med fågel-gymmet, surfa där nedanför till höger längst ner, och gå in i grottan så hittar du den.

Moonlight. det vet du.

Solarbeam, den näst starkaste gräs-attacken (Frenzy plant är starkare), men den behöver ladda en omgång innan den attackerar. om solen skiner av Sunny day eller Groudons ability, så behöver den inte ladda upp. kan hittas, men vet ej var.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Detect. skyddar din pokemon från alla attacker, och kan användas 2-3 gånger i rad. kan köpas, var vet jag inte.

Light screen, höjer Sp. Defense en kort stund. kan köpas i Lilycove-(staden efter den med fågel-gymmet)departement store (en jättestor affär).

Protect, samma som Detect, men kan bara användas 1-2 gånger i rad. kan köpas på samma ställe som Detect.

Toxic, förgiftar fienden men tar ingen skada.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Zebran:den träffar inte om en pokemon gör Protect/Detect, är under vatten (dive) när du använder den, och inte om du är uppe i luften för du har använt Fly/Bounce.

Senast ändrad:

Trådstartare #14

Okej, nu vet jag.

Tack. B)

Solarbeam hittar du i Safari Zonen!

Flygon:Jag menade ju såklart att den inte kan missa när pokémonen är kvar på skärmen!

24 Jul 2006

Jag vet, men jag ville vara pedant. Det heter Safari S

Zone, inte Safari Zonen! Haha! xD

*Suck* Du har ju ingenting alls för Svengelska.

Senast ändrad:

Pedant= nån som vill att allt ska va perfekt. jag skämtade såklart, "I'm en expert on Svenglish!"

25 Jul 2006
Trådstartare #19

Safari zone/safari zonen, engelska/svenska, Flyogon/Dark_Zebra.

En använder svengelska, den andra svenska.

(Bara en tanke :rolleyes: :visslar: )

Så Flygon/Drak_Zebra=Engelska/Svenska?! Vi är varandras motsatser! xP

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in