💬
Logga in
Fuska.se

Proof That There Is No God

289 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 13 · Mästerfuskare

fel. ämnet handlar om att det finns bevis för att gud inte finns. men tillbaka till ämnet.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Det hör visst till ämnet, man har ju länge undrat över om det var gud eller Big Bang som skapade världen. Jag tror på Big Bang.

8 Sep 2006
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Och jag tror på Gud, det är det debatt går ut på, man tror och tycker. Men du kan inte säga att Gud teorin är fel, du kan tro och tycka det men inte säga det, för du vet inte, ingen vet. Likaså kan jag vara helt säker på att Gud skapade allt, men jag kan inte veta. Så alla som säger att Gud är skitsnack, gör inte det. Ni vet inte hur det gick till, det gör ingen.

↗ till inlägget

Frågan är om man tror på Big Bang teorin, jag vet inte ens hur religion kom in, förmodligen för att det är den andra möjligheten. Ämnet är Big bang/guds skapelse. Och är man troende, behöver man inte tro på alla delar i religionen.

Håller med dig. Du tänker exakt som mig. Bara för att man tror på Gud så behöver man inte tro på alla punkter Bibeln/Koranen sagt.

Vetenskapen ska inte få ändra folks troende.

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Precis, man måste inte behöva tro på allt som står i bibeln bara för att man tror på gud. Många präster tänker säkert likadant även om de jobbar som präster i kyrkan.

Jupp, jag som själv är Muslim gillar inte att föräldrar tvingar sin 6-9åriga dotter och ta på sig slöjan.

Nivå 0 · Nykomling

Kan man kalla sig en varm kristen/muslim om man inte tror på guds ord?

Om ni inte förstår så svara inte.

Senast ändrad:

nej

9 Sep 2006
Nivå 0 · Nykomling

Kopierad tråd från FFUniverse.nu

http://www.ffuniverse.nu/community/forum_s...id=109059&kat=9

Nivå 12 · Mästerfuskare

Låst pga att trådskaparen inte har copyright på texten...

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.