Hoppa till innehåll

Proof That There Is No God


Gäst Soffan
 Dela

Rekommendera inlägg

Det står om vissa "ovanliga" djur i bibeln som var 'konstiga' jämfört med andra djur. Men det var nog ej dinosaurier.

 

 

Sen så finns det en rad "bevis" för skapelsemyten. Men jag väljer att inte skriva dem här eftersom ni alla kommer vara imot mig, inte p.g.a det jag skriver utan för att ni vägrar ta emot/acceptera något man skriver utan ni håller er till ett argument= "GUD FINNS INTE SÅDESÅ X0mg <omg GE MIG BEVIS"... (jag menar inte till er alla, du vet själv vem du är)

Redigerat av vergil3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 289
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Sen så finns det en rad "bevis" för skapelsemyten. Men jag väljer att inte skriva dem här eftersom ni alla kommer vara imot mig, inte p.g.a det jag skriver utan för att ni vägrar ta emot/acceptera något man skriver utan ni håller er till ett argument= "GUD FINNS INTE SÅDESÅ X0mg <omg GE MIG BEVIS"... (jag menar inte till er alla, du vet själv vem du är)

 

FEGIS.

 

Försök driva debatten framåt, istället för att gömma din uppenbara kristna tro under kudden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej då, kan skriva lite saker som är IMOT evulutions teorin.

 

 

 

 

 

Tiden räcker inte till (även om jorden är så gammal som man tror (c:a 4.5 miljarder år))

 

Genetiska koden är full av information. Information uppstår inte "ur intet".

 

Ingen har sett evolution (i stor skala). Den är enbart spekulativ.

Djur och växter uppträder i grupper. Utvecklingsläran kräver sekvenser.

 

Naturen är full av komplexa organ som kräver tusentals samverkande delar. Dessa kan inte uppkomma genom små, slumpmässiga steg.

 

Fossilen saknar mellanformer mellan grupperna. Djurtyper dyker upp fullt färdiga från början utan "halvfabrikat" innan.

 

Hela universum verkar vara exakt kalibrerat för att möjliggöra liv. Att detta är slumpens verk är omöjligt.

 

Utvecklingsläran kan inte förklara förekomsten av kärlek, sökande efter mening, gudslängtan och andra existensiella frågor.

 

Vi får olika evolutionsträd beroende vad vi studerar. (T.ex. har människan olika närmaste släkting beroende på vilken egenskap vi studerar.)

 

Många av de "klassiska evolutionsbevisen" är borta (t.ex. rudimentära organ, fosterutvecklingen, björkmätarfjärilarna, piltdownmannen...)

 

 

 

Att tro på Bibelns berättelse om skapelse och syndaflod förklarar däremot mycket av vad vi kan se i naturen. Vi får här mycket tillfredsställande förklaringar av djurens indelning i grupper, sediment, fossilens förekoms och utseende, avsaknaden av mellanformer, informationsinnehållet i DNA-koden, aminosyresekvenser i proteiner och mycket mer.

Redigerat av vergil3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar väl inte så stor roll om Gud finns eller inte, hur som helst så har han/hon/den/det påverkat många människors liv. Så hurvida han(etc.) existerar är väl ganska orelevant, då han existerar i många människors liv. Att försöka bevisa för en troende att hans gud inte finns är som att pissa i motvind, och samma sak om att försöka bevisa för en icke troende att gud finns. Så denna diskussion kommer man ingen vart med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Hela universum verkar vara exakt kalibrerat för att möjliggöra liv. Att detta är slumpens verk är omöjligt.

 

 

Det kallas anpassning..

 

Om man går ner till ett exempel.. om vi säger att solen slocknade men allt fortsatte att leva (jaja omöjligt men det är ett exempel nu) skulle evolutionen antingen ge djuren bättre luktkänsla etc, så vi kan klara oss utan att se, lukta oss till maten etc.. allt handlar om överlevnad och evolutionen har gett allt liv chansen att kunna överleva i sin omgivning.

Redigerat av Kaktus-Killen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

antagligen skulle fortplantningen fungera på ett annat sätt då?

 

Och jag sa att exemplet var omöjligt, men det förklarade iaf hur anpassning och evolution kan funka. Försök se poängen.

 

Gud finns inte. Beviset Dinosaurierna' date='dom står det inget om,det står sammanfattat i bibeln: "i början skapade gud en massa saker som djur, sen adam en dag efter",inga dinosaurier[/quote']

 

Hur hade du tänkt att människorna som skrev bibeln kunnat veta om att dinosaurier levt på jorden 65 miljoner år innan dem? <.<

 

Vilket betyder att de som tror på vad som står i Bibeln lever i lögn.

 

 

EDIT: hepp quote funkade inte där.

Redigerat av Kaktus-Killen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte så bra att ge omöjliga exempel.

 

Skulle djuren anpassa sig till den låga temperaturen så att könsorganen ersattes med högeffektiva värmeelement också, menar du? <.<

 

Sheesh, kom tillbaka med nåt bättre exempel.

 

Om det blev kallare på jorden så skulle djuren utveckla ett sätt att inte frysa. Päls eller något. Blev det blötare skulle de bli vattenavstötande och få simhud osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De klarar inte av att anpassa sig på 8 minuter, de skulle frysa ihjäl, och allt liv på jorden skulle dö ut.

 

Endast bakterier i vattnet skulle överleva, och jag tror ej det kallas anpassning när planeten måste defrosta innan evolutionen kan starta om. <.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

på nåt sätt klarar de sig iaf.

 

Har du t ex tänkt på isbjörnar? De har extra fettlager och EXTRA päls för att överleva den EXTRA kylan.

Och tror du det skulle bli kallare på 8 minuter också? Det skulle säkert ta en massa år vilket låter oss anpassa oss.

 

Om du åkt till Turkiet, väldigt varmt där, men har du tänkt på att invånarna där klarar hettan och fryser i vår värme? Just det, de är anpassade till deras värme.

Redigerat av Kaktus-Killen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det blir inte kyla på 8 minuter, men vi skulle inte hinna anpassa oss, fattar du väl? v_v

 

Om du åkt till Turkiet, väldigt varmt där, men har du tänkt på att invånarna där klarar hettan och fryser i vår värme? Just det, de är anpassade till deras värme.

Jämför du turkarnas 40 grader med hur kallt det skulle bli om solen slocknade?

Tom. isbjörnarna skulle stendö. <.<

Redigerat av Perminator
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...