💬
Logga in
Fuska.se

Pokemon Ruby, Saphire Eller Firered

33 svar · startad

Trådstartare #1

Hej, kan någon snälla rekommendera mig en bra tank förutom Umbreon ? Snälla spamma inte :( Jag behöver en bra annoyer också.

///GaaraOwnz

Tank: Miltank!

haha, var bara tvungen. förlåt för off topic.

En mycket störig tank (och lite Toxicer):

Nature: Gentle

Item: Leftovers

Toxic

Double Team

Mud-Slap

Softboiled

Är "tank" de som har attacker som inte tar liv?

Tank: en som har mkt hp så den kan klara sej genom hela matchen. Plus att den suger ut motståndarens hp sakta, men effektivt med toxic.

7 Sep 2006

Ja,då fattar jag.

8 Sep 2006

Ludicolo @ leftovers

Rain Dance

Toxic

Leech Seed

Dive

Trådstartare #8

Tack men jag har redan hittat en :D

Duscolps @ LeftOvers

Calm Mind

IceBeam

Will-0-Wisp

Rest

Dusclops är inte en av det bättre tankarna.

Snorlax är bäst för att ta både special- och physical-attacker.

Snorlax@Leftovers

- Curse

- Body Slam/Return/Double-Edge

- Shadow Ball/Earthquake

- Rest

Efter två Curses finns det lite som stoppar honom.

Shadow Ball skadar Gengar, som är immun mot alla andra attackerna. Men Earthquake skadar alla Steels och Rocks utom Skarmory. Om Skarmory är ett stort problem, så kan tom Fire Blast läggas över EQ/Shadow Ball. Men det är oftast ingen bra ide.

Ludicolo är en dålig tank. Om man vill ha Leech Seed, använd istället Venusaur.

Miltank kan inte göra något till t.ex. Weezing. Dessutom kan inte Miltank lära sig Softboiled.

Double Team är billigt och gör att allt handlar om tur istället för skicklighet.

10 Sep 2006

Väl talat, MegaMartin (Knäböjer framför datan).

Trådstartare #11

Lol, men jag föredrar nog en annan en snorlax :S Gillar mer dusclops :P

11 Sep 2006

Varför tar du inte umberon?

12 Sep 2006

För att umbreon e så tråkig att ta nu när i princip alla på pokemon-forumet vet om den. Varför inte ta en Walrein? Det enda den behöver bekymra sig för e elekriska, gräs,sten o fighting-attacker. Sätt earthquake o ice beam på den så försvinner tre av fyra svagheter.

13 Sep 2006

Alla vet också vem det är.Och sableye (stavning) har INGA svagheter,en bra tank.

Alltså darks svaghet är normal men den är imunn mot den genom ghost egnskaperna.

↗ till inlägget

Alla vet också vem det är.Och sableye (stavning) har INGA svagheter,en bra tank.

Alltså darks svaghet är normal men den är imunn mot den genom ghost egnskaperna.

Nej darks svaghet e fight men den e immun mot den genom ghost-delen det e rätt. På Emerald använde jag en sableye mot bravly han kunde inte göra NÅTT mot mig :evil:

Haha,utklassning,va??

Om. Sabeye behövde bara lära sig Night shade o så fick bravlys pokemon bulk upa sig så mycket de ville :evil: Som om det hjälpte :evil:

Nej...Man bör ju ha något skydd för de pkmon.

En normal me te.x en is attack elr nått. Men BTT Sabeye e en bra tank just för att den inte har nån svaghet. Tyvärr suger jag på förslag om attacker men här e två som e starka o får STAB* från typerna: Shadow ball(Ghost) o Faint attack(Dark).

*Poke-typ fördel i ATK styrka. Ex. Sabeye e Dark/Ghost så Shadow ball o Faint attack får 1.5 extra i ATK kraft. Om ni förstår.

Trådstartare #20

Asså sableeye är dålig på typ alla stats :/ En earthquake o den är borta :S

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in