💬
Logga in
Fuska.se

Jorden Blir Bara Sämre Och Sämre

193 svar · startad

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
↗ till inlägget

Du verkar ju nästan vilja att Jorden ska gå under, Xade. Självklart finns det saker att göra, små detaljer kan förlänga Jordens befinnelse i flera år.

Jag vill inte att jorden ska gå under, men jag är emot miljöprodukter, organisationer mer mera. Bara löjligt enligt min mening.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Varför är det löjligt?

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Det känns helt onödigt, då jorden ändå kommer gå under snart. Dessutom kostar det pengar. Det finns mycket bättre saker man kan göra med tiden och pengarna.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Pengar är inte alls problemet, utan att ingen tar saken i egna händer och tar tag i det.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Du verkar ju nästan vilja att Jorden ska gå under, Xade. Självklart finns det saker att göra, små detaljer kan förlänga Jordens befinnelse i flera år.

Så du föredrar hellre produkter som är 100% miljöfarliga?

↗ till inlägget

Alltså Fusion. Du tror att Sverige är något skit stort som kan göra värsta grejerna men igentligen är vi bara en liten liten spelare i den stora Jorden.

Att lägga mer pengar på miljö än på jobb minskar arbetslösheten. T.ex stora länder som USA, Kina, Ryssland bryr sig helt enkelt inte om miljön. Och den lilla Sverige kan inte förändra på det.
27 Sep 2006
Nivå 1 · Novis

vilken forskare kom me denna här dumma iden???????

hon kan ju förklara först varför all snö bara försvinner?????

varför rekord många i europa där av värmen??????

och varför uttsläp av koldioxid skulle vara nyttigt???

Nivå 5 · Fuskare

Ett problem med detta är ju också att japan eller kina var de som inte kan gå med i kiyoto avtalet för att den räknas som ett "Industrielt land" som uppfinner mycket och kan därför inte minska sina utsläpp!

Nivå 5 · Fuskare

@ IsMaNnen, ja exakt, man skulle ju kunna minska en j*vla massa utsläpp om de fick vara med...

Nivå 10 · Veteranfuskare
Alltså Fusion. Du tror att Sverige är något skit stort som kan göra värsta grejerna men igentligen är vi bara en liten liten spelare i den stora Jorden.

Till hur många måste jag egentligen förklara det jag försöker komma fram till?

Förstår dig och håller även med dig.

Precis som Fusion säger så kan Sverige alltid börja med ett miljövänligare samhälle, och förr eller senare så kommer andra länder att ställa sig bakom oss.

Tror inte det, tror du Kina bryr sig om vad de andra gör? Gör USA det? Lika bra att inte bry sig om miljön, vi kan ändå inte ändra någonting.

Varför ska dem inte göra det?

Pressar man dem så kommer dem att göra det, förr eller senare.

Precis som Fusion säger så kan Sverige alltid börja med ett miljövänligare samhälle, och förr eller senare så kommer andra länder att ställa sig bakom oss.

Tror inte det, tror du Kina bryr sig om vad de andra gör? Gör USA det? Lika bra att inte bry sig om miljön, vi kan ändå inte ändra någonting.

Hela världen kan väldigt enkelt förbättra miljön, men det skulle innebära högre arbetslöshet etc. Då skulle det klagas över det, men du har rätt vi kan inte göra något.

Det kan även skapa fler jobb.

Man behöver ju folk för att uträtta arbetet. ;)

Att lägga mer pengar på miljö än på jobb minskar arbetslösheten. T.ex stora länder som USA, Kina, Ryssland bryr sig helt enkelt inte om miljön. Och den lilla Sverige kan inte förändra på det.

Fler jobb kommer att skapas.

Att förbättre miljön behöver många arbetare, och det tar ett tag och inte några dagar eller veckor!

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen
Trådstartare #71

Varför ska dem inte göra det?

Pressar man dem så kommer dem att göra det, förr eller senare.

Hela världen kan väldigt enkelt förbättra miljön, men det skulle innebära högre arbetslöshet etc. Då skulle det klagas över det, men du har rätt vi kan inte göra något.

Det kan även skapa fler jobb.

Man behöver ju folk för att uträtta arbetet. ;)

Har ni tänkt på att det måste var skitigt i kloaker och rör till lägenheter och sådant. Om vi skaffar städare som städar dessa utrymmen noggrannt, då minskar arbetslösheten radikalt. Men seriöst, det händer ju ingenting som förbättrar miljön, så varför anställa en massa onödig personal som inte gör någon nytta.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Det där är bara en liten del av vad man kan göra, det skapar dessutom fler jobb, som jag sade.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Det är bra, finns säkert många som vill jobba med att värna om miljön. :)

Trådstartare #74
↗ till inlägget

Det är bra, finns säkert många som vill jobba med att värna om miljön.  :)

Det bidrar inte med något större egentligen, men de tjänar ju pengar på att göra meningslösa saker i alla fall. :)

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Varför är du så säker på att det är meningslöst? :huh:
Trådstartare #76
↗ till inlägget

För att människan kan inte påverka miljön, eller jo det kan människan faktisk göra. Men om vi skulle göra någonting drastisk förändring, dett skulle bara göra så att det skapades ännu fler problem, så som arbetslöshet.

läste i vår samhällsbok att det finns en man som har en teori om att istället för att jorden blir sämre så blir den bättre och bättre kom dock inte ihåg hemsidan ska kolla upp den

Nivå 10 · Veteranfuskare

Intressant teori... Det är bara att leva livet, sedan försvinner jorden... Som Dolphin sa så har vi inget val... Eller jo, man kan ju minska gaserna genom att ta bussen eller tåget.....som folk brukar säga...

vi skrotar bilarna... ;)

men bussarna går ju inte överallt elr när som helst

Nivå 10 · Veteranfuskare

Det är där vi har problemet.... Men de som har alternativet att kunna åka buss borde göra det, och skippa bilen---

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in