💬
Logga in
Fuska.se

Drömmar

184 svar · startad

Ibland när jag är lite småkär i någon person, så brukar jag oftast drömma mig till det att vi blir ihop.

Men inte alltid jag lyckas, ibland blir det som en mardröm.

Min kompis blir ihop med tjejen och låtsas inte känna mig mera.

Det är en vanlig dröm jag brukar ibland få.

5 Jun 2006
↗ till inlägget

Drömmde att jag såg en svinbra film, när jag vaknade tänkte jag: "nu ska jag genast gå å leta upp den på internet".

Konstigt nog hade jag visst knåpat ihop en egen film :/

Jag kanske ska satsa på en karriär som filmskapare, jag har ju nu en bra idékälla ;)

Samma för mig, fast jag glömde en del av den sen. Det jagh minns mest var i slutet när en biljakt och huvudpersonerna blev jagade av en skurk typ. Huvudpersonerna men killen bakom ratten körde ner för ett stup som typ va oändligt. när dom föll förlovade dom sig samtidigt ( :wub: ). När dom till slut landar så landar dom i vattnet, på nåt mirakulöst sätt överlever dom och filmen slutar med att dom gifter sig!

när jag var mindre drömde jag en dröm flera ggr med några veckors mellanrum.

jag var på mitt sommarställe och gick in i huset. där inne står ett akvarium (finns ej i vekligheten) jag tittade på fiskarna i akvariumet ett tagg. sen kommer det en triceriatops och säger något till mig (kommer inte i håg vad). jag springer ut ur huset och ner för gatan. medans jag springer vänder jag mig om och tittar bakåt.

triceriatopsen och en tyranosaurius rex står bakom en 2 m hög, röd tegelmur.med

mig springer 50 st militärer och skjuter mot dinosaurierna. jag springer mot ett stort hus som bara är halvfärdigt.(det är värkligen halvfärdigt. hälften av huset är färdigbyggt och inrätt medans andra halvan inte xisterar.)jag springer in i huset och gömer mig under trappan och då vaknar jag.

P.S ser ni också er själva i tredje person i era drömmar? D.S

:cry:

Jag drömde att jag gjorde ett Zelda spel :)

jepp, jag ser alltid i tredjeperson i mina drömmar, men det är inte mig själv jag ser (jag kan inte komma ihåg hur jag ser ut), men jag är det i alla fall inte, men jag vet på ngt konstigt sätt att det är jag.

6 Jun 2006

inatt drömde jag detta: jag satt och åt middag, och då kom Rowan Atkinson och sa "Om du inte äter en toalett inom 10 timmar ska du själv bli en", så jag och min kompis letade efter en toalett, men då hade toapapperet tagit slut ( :blink: ) så alla toaletter i världen hade sprängts i småbitar. Jag och min kompis letade efter en toa-fabrik, så vi åkte till Dasseborg, men där ville en man med snabel att jag skulle bli en toalett, så han fångade oss.... sen sa han "När du blir en toa så ska du bli fri från denna plågade värld" och sprang iväg... :blink:

sen vaknade jag.

För några år sen drömde jag att jag spelade pokemon red version på datorn och jag gjorde den där knäppa "staden" fusket(den med safari zonen), men när jag kom in såg jag harry potter i tredjeperson och jag hörde musiken när man är i förbjudna skogen i harry potter och hemligheternas kammare på game boy, och jag kunde inte smita. Sen vaknade jag.

För ca 2 år sen Drömde jag att jag var i nåt himla 2D Mario Spel, Jag blev jagad av 2-3 monster som var bakom mig runt hela "Spelet" och se fortsatte det så tills jag vaknade...

30 Sep 2006

För några dar sen hade jag en dröm som har förändrat mitt vardagsliv rejält... jag dagdrömmer om det hela tiden. Drömmen var:

Jag drack vad jag trodde var en läsk. (den var blå med kolsyrebubblor i) När jag hade druckit den så kände jag en konstig känsla i ryggen. Två utbredda drakvingar hade dykt upp på min rygg, men jag kunde inte röra på dom så jag tyckte bara att dom var snygga. Morsan och farsan drack också drycken, men dom fick vingar som liknade Meteor B. Dragons(ett yu-gi-oh! kort). :o Efter ett par timmar bara försvann mina vingar och lämnade två djupa hål i ryggen. Sen vaknade jag.

Jag hadde en mycket UNIK dröm för länge sen..

Jag drömde att jag gick någonstans och så bara ramlade jag ner i en brunn och påväg att smashas mot botten.. Men så.. tänker jag.. jag tänker i drömmen..

jag tänker "äsh det är bara en drömm jag vaknar upp.. hmm jag kan somna om senare.." och så kommer jag ihåg hela drömmen!

Obs. Jag tänkte som om jag var vaken..

Drömmar är mystiska...

↗ till inlägget

Jag drömde att jag gick någonstans och så bara ramlade jag ner i en brunn och påväg att smashas mot botten..  Men så.. tänker jag.. jag tänker i drömmen..

jag tänker "äsh det är bara en drömm jag vaknar upp.. hmm jag kan somna om senare.." och så kommer jag ihåg hela drömmen!

Händer också för mig ibland. Då sover man inte djupt det är därför. Igår så drömde jag att jag rammla ner på tågspåret och att jag fick slowmotion rörlighet och att det kändes tyngt för att klättra upp igen. Sen så kom ett ljus tågljus och jag vakna. Det var tydligen min bror som satte på lampan för att gå till skolan.

Ibland är det så att jag blir jagad av nånting, så springer jag men jag rör mig inte ens 1cm. Sen så tänker jag, det är bara en dröm. Så får jag Robotutrustning och slår ett troll. Roligt ^^

1 Oct 2006

Jag har haft Nattskräck,

det är när man är vaken, kan inte röra sig eller prata,

och man känner att det är nåt hemskt i rummet...

↗ till inlägget

Jag drömde att jag gick någonstans och så bara ramlade jag ner i en brunn och påväg att smashas mot botten..  Men så.. tänker jag.. jag tänker i drömmen..

ibland fattar jag också att det är en dröm om t,ex jag får ett skott i huvut då tänker jag att det är dröm fast ibland vaknar jag inte.... fast en gång drömmde jag att det kom robotar från yttre rymden och förstörde jorden och döda alla som i världarnas krig som jag såg den dagen :o

OBS! om ni vill vakna från drömmar jag lixom pratar, nyper mej eller hoppar ner från höjder 200m + ^^ det funkar oftast iaf i mardrömmar :D

Jag drömmde nyligen att jag var med min familj i någon medeltida stad. Det var jätteknäppt, för alla i staden skrek att drakarna (?) skulle komma. Därför så toga alla tag i ett par rep som de hade hängt upp så att de inte skulle flyga iväg. Då kom drakarna, som var sköldpaddor, enorma flygande sådanna. Sen så tog "drakarna" tag i repen och kastade iväg mig+ alla andra i vattnet. Men just när jag skulle hamna i vattnet så ringde min väckar klocka <_< Jag blev jättesur på den då, för jag ville ju hinna känna om vattnet var kallt/varmt :P

Jag drömde att jag föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll och föll

Det tog aldrig slut liksom

En gång drömde jag att jag gick omkring i stan och plötsligt så var det en stor låda där. Jag gick in i lådan och där var det massa småknappar på ben som hoppa omkring. Sen vakna jag

↗ till inlägget

Jag har haft Nattskräck,

det är när man är vaken, kan inte röra sig eller prata,

och man känner att det är nåt hemskt i rummet...

Det hände mig någon gång förra året. Jag drömde att vi såg på ett tv program där dom visade världens värsta mördare, jag gick på toa då och hörde att dom sa på tvn: - Han hugger halsen av alla, t.o.m gamla gubbar(en gammals skrik hördes), ja inte ens hundar skonar han(hörde en hund gnälla). Jag vaknade precis då, och klockan var omkring 3 på natten. Jag låg orörlig i sängen i rädsla för att han skulle komma in i mitt rum. Det var en skoldag och jag hade lagt mig kl. 23.00.

Senast ändrad:

Karamellkungen

Jag drömde att det blev krig i min stad, det var skitroligt att ligga på tak med snipers och dylikt. Så jälva rolig dröm , altså. [=

Idag när jag kom efter flera timmars intesivt lanande gick jag och la mig mitt på ljusaste dagen ute i solskenet på en stubbe. Drömde att jag blev mördad, och vaknar som alltid annars precis innan själva "grejen". xD

Brukar hände varianter av den... blir biten av haj, får ett träd över mig, blir slagen med en golfklubba, får en stekpanna i pannan, sparkad in i diskmaskinen ellernåt annat mordiskt. Ganska ofta, tyvärr.

lika rädd varje gång jag vaknar xD

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in