💬
Logga in
Fuska.se

Kontakt Till Tv

33 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Hej! Skolakuten är ett tv-program på Utbildningsradion som tar upp frågor som rör skolvärlden och pedagogik. Just nu håller vi på att förbereda ett eventuellt reportage om fusk i skolan. Varför fuskar man, när fuskar man, hur går det till? Vi vill ha era egna upplevelser, berättelser och erfarenheter.

Vi söker dig som fuskat på prov, läxor eller inlämningsuppgifter i grundskolan eller gymnasium och är mellan 14-20 år.

Du kommer att vara fullständigt anonym i tv-programmet och om du är under 18 år krävs ett tillstånd från dina föräldrar för att vara med. Vi vill höra era berättelser och erfarenheter. Hör gärna av er till oss!

Skolakuten UR

[email protected]

6 Oct 2006
Nivå 3 · Lärling

Huh vad e detta? :S

Nivå 10 · Veteranfuskare

Argh, två år för liten. >.<

Well, inget att göra åt. Lycka till fjortisar. :P

7 Oct 2006
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Argh, två år för liten. >.<

Well, inget att göra åt. Lycka till fjortisar. :P

Tack, men jag har ändå aldrig ens försökt att fuska :P
Nivå 3 · Lärling

Jag har aldrig fuskat och aldrig försökt och kommer aldrig att göra det.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Bara jag som är sämst på glosor och har skrivit dom på handen? ^^'

Oj har ni verkligen aldrig fuskat, det är duktigt. (:

Jag har hjälpt ett par o fuska på prov, och så har jag väl kikat lite på bordkompisarnas svar ibland xD

8 Oct 2006
Nivå 10 · Veteranfuskare

På vårt senaste prov gick brandlarmet av någon konstig anledning. Vi fick gå ut och samlas vid fotbollsplanen, där vi lugn och ro kunde prata om svaren på provet. Tror att de flesta fick alla rätt på det provet. ^^'

10 Oct 2006
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Hej! Skolakuten är ett tv-program på Utbildningsradion som tar upp frågor som rör skolvärlden och pedagogik. Just nu håller vi på att förbereda ett eventuellt reportage om fusk i skolan.  Varför fuskar man, när fuskar man, hur går det till? Vi vill ha era egna upplevelser, berättelser och erfarenheter.

Vi söker dig som fuskat på prov, läxor eller inlämningsuppgifter i grundskolan eller gymnasium och är mellan 14-20 år. 

Du kommer att vara fullständigt anonym i tv-programmet och om du är under 18 år krävs ett tillstånd från dina föräldrar för att vara med. Vi vill höra era berättelser och erfarenheter. Hör gärna av er till oss!

Skolakuten UR

[email protected]

Vi kan diskutera mitt fuskande över en baconmiddag, levande ljus och en bira. Du bjuder.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Här fuskar vi på dataspel?

Nivå 11 · Veteranfuskare

Det vet hon nog, men eftersom det finns många ungdomar här är det ett bra ställe att fråga på.

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Jag misstänker att detta inlägg har lagts ut på alla forum med över 10 000 medlemmar eller något. Jag har fuskat på prov många gånger, inte mycket men så att det har räckt till godkänt. :)

11 Oct 2006
Nivå 6 · Fuskare

Jag brukar inte fuska. Men om jag har svårt för ett prov som kommer, eller om jag glömt att plugga, så brukar jag bara sjukanmäla mig och plugga extra.

20 Oct 2006
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Hej! Skolakuten är ett tv-program på Utbildningsradion som tar upp frågor som rör skolvärlden och pedagogik. Just nu håller vi på att förbereda ett eventuellt reportage om fusk i skolan.  Varför fuskar man, när fuskar man, hur går det till? Vi vill ha era egna upplevelser, berättelser och erfarenheter.

Skolakuten UR

[email protected]

Jaja jag har ändå aldrog fuskat på ett prov.. :D

Nivå 1 · Novis

Jag har fuskat måånga gånger, men bara om det är nödvändigt (Ganska ofta xD).

Nivå 3 · Lärling

Det e för *risky* att fuska på prov om dom märker det så ja.. då kan det bli hårda konsekvenser

har fuskat på ett omprov om kommunen hela armen var nerskriven xD

21 Oct 2006
Nivå 6 · Fuskare

Haha låter lite skummt :P

Själv så fuskar jag inte på prov men lite grann på läxförhör bara. På franskan t ex. så innan vi har läxförhöret så får vi titta lite i böckerna och om vi har glosor så brukar jag skriva dem lite svagt på bordet så jag lätt klan sudda ut det sen...

Nivå 2 · Novis

jag har typ aldrig fuskat och aldrig skolkat heller

Nivå 1 · Novis

Har äldrig behövt fuska men hjälpt en del att fuska :P Men det slutade med att de åkte fast och fick skiitmycket skäll p.g.a. deras uppsatser att de kollade på mig.men de sa aldrig att det var jag.schyssta kompisar man har :) :D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in