💬
Logga in
Fuska.se

Vad Tycker Ni Om Våldet Här På Jorden?

85 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Vad tycker ni om våldet här på jorden.Jag tycker det har gått alldeles för långt.Våldet i Mellanöstern,Afrika är ju helt sannslöst!Överallt hör man att folk har blivit dödade,att det har detonerat bomber osv.Vad tycker ni om det och vad beror det på.

EDIT:Jag menar krig och mord,Al-Qaida och liknande.

Senast ändrad:

15 Feb 2008

Beror på många olika anledningar. Några av dem är religion och gränser, saker som vi skulle må bättre av utan!

Nivå 3 · Lärling

allt bror bara på religon och var man kommer ifrån

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Vad tycker ni om våldet här på jorden.Jag tycker det har gått alldeles för långt.Våldet i Mellanöstern,Afrika är ju helt sannslöst!Överallt hör man att folk har blivit dödade,att det har detonerat bomber osv.Vad tycker ni om det och vad beror det på.

Det beror till största del på religion men även människans råa inre.

Tron på Gud har dödat förbannat många människor, tragiskt nog.

16 Feb 2008
Nivå 4 · Lärling Moderator

Först, om det inte vore våldet på jorden viket våls skulle det då vara ;)

On Topic:

Jag tror inte att våldet har ökat , jag tror till och med att anatalet perosner som är våldsamma har minskat procentuelt sett. Därimot tror jag man har blivit mer uppmrksa pluss att det blir lättare att skada/döda folk med modernare vapen (och väldigt lätt tillängliga "gamla" vapen).

Soad_token

19 Feb 2008
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Våld är aldrig bra, men jag tvivlar på att det har med religion att göra. Tror det skulle finnas i princip lika mycket våld om det inte fanns religion. Det mesta våldet handlar om pengar.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Håller med Xade, religionen är bara något alla skyller på.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #8

Håller också med.Alla skyller på religionen och tror att det är religionens fel.Jag tycker i själva verket att det handlar om makt,pengar,dålig barndom och psykisk skada.Och vissa säger att Islam är en dålig religion pga av allt krig.Men det är inte Islam eller i stort sett någon annan religion.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Religion har bidragit till väldigt mycket dåligt. Inget att ens diskutera. Sen att våldet alltid kommer att finnas inom människan är en annan sak.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #10

Jag tror det kommer vara minst lika mycket vare sig vi har religion eller inte.Och som någon sa i en annan tråd,"Människan har skapat religionen"

Nivå 6 · Fuskare

Religion är en bidragande faktor, men det vet ni nog innerst inne.

eller ska jag citera prästerna innan korstågen

Allahu Akbar!!

Mellanöstern är ett av de mest religiösa områdena, och även det mest våldsamma, se kopplingen.

20 Feb 2008
http://img401.imageshack.us/img401/6913/sg1indeedzs4.gif
Nivå 4 · Lärling Moderator

Att religon inte skulle vara en bidragande faktor är ju nästan dumt att säga, som Tuff, Dezen och Xade sa, våld utlöses till stor del av makt och pengar. Och vad har inte religoner om inte makt och pengar? (internationellt sett)

Soad_token

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Människor är ute efter och förstöra religioner bara, eller helt enkelt utnyttja den för att den ska gynna en sig själv.

21 Feb 2008
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Människor är ute efter och förstöra religioner bara, eller helt enkelt utnyttja den för att den ska gynna en sig själv.

precis som dom som hittade på dem, att gynna sig själv.

ju tidigare vi slipper religioner desto bättre..

22 Feb 2008
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #16
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag tror du är helt emot religion och tror inte ett piss om det.Och nej,dom hittade inte på det för att gynna sig själva.Religion är ett sätt att minnas en viktig person/gud b.l.a.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag tror du är helt emot religion och tror inte ett piss om det.Och nej,dom hittade inte på det för att gynna sig själva.Religion är ett sätt att minnas en viktig person b.l.a.

du säger att jag inte vet ett piss om religion men säger själv att det handlar om att minnas "en viktig person bland annat".. uhm.. grattis.

jag kan knappast BEVISA det, men med tanke på hur stor makt de som skrev bibeln fick för att hitta på en historia, kan man anta att de lockades av makten de fick pga all hjärntvätt deras "Bibel" spred

jag har "forskat" runt om religionens negativa sidor och dess "positiva", har du? nej, du tror bara allt är positivt och så underbart och att allt jag säger är skit för att det inte är positivt.

Senast ändrad:

23 Feb 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare

Religion är nånting som man tror på, följer o.s.v. Minnas en viktig person? En gud?

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag tror du är helt emot religion och tror inte ett piss om det.Och nej,dom hittade inte på det för att gynna sig själva.Religion är ett sätt att minnas en viktig person b.l.a.

du säger att jag inte vet ett piss om religion men säger själv att det handlar om att minnas "en viktig person bland annat".. uhm.. grattis.

jag kan knappast BEVISA det, men med tanke på hur stor makt de som skrev bibeln fick för att hitta på en historia, kan man anta att de lockades av makten de fick pga all hjärntvätt deras "Bibel" spred

jag har "forskat" runt om religionens negativa sidor och dess "positiva", har du? nej, du tror bara allt är positivt och så underbart och att allt jag säger är skit för att det inte är positivt.

Vet du vem som skrev bibeln (Dvs, namnen på personerna), och hur de tjänade på det?

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #20
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag har INTE sagt att allt är positivt med religion.Och det finns negativa saker med religion.Men jag tror knappast det till mesta dels är våld.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in