💬
Logga in
Fuska.se

Gamemaker, Film?

5 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

Jag har ett stort problem. På vissa av mina spel lägger jag till videoklipp, med funktionen: Show a video file. Problemet är bara det att andra inte kan se filmerna, eftersom att de inte har samma källa till filmen på sin dator! Hur ska jag göra?

Gör en mapp med spelets filer i där du lägger filmen och andra nödvändiga resurser. Sedan skickar du mappen till alla andra.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #3

Jo, men alltså, de har ju fortfarande inte samma källa. Det måste var exakt samma källa.

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Jo, men alltså, de har ju fortfarande inte samma källa. Det måste var exakt samma källa.

Detta händer för att du specificerar källan från datorns utgångspunkt, dvs C:\ eller vilken din primära hårddisk nu är.

Har du filmen i samma mapp som spelet så skriver du endast "Film.avi" eller vad det nu är. Har du spelet i en mapp och sedan filmen i en annan mapp i mappen som heter Video, då skriver du källan som "Video\film.avi".

Sen skickar du mappen till dina kompisar.

17 Feb 2008
Nivå 6 · Fuskare

Detta kalla relativ källa / relative path, då filen man vill köra ifrån är utgångspunkten

19 Feb 2008
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #6
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Detta händer för att du specificerar källan från datorns utgångspunkt, dvs C:\ eller vilken din primära hårddisk nu är.

Har du filmen i samma mapp som spelet så skriver du endast "Film.avi" eller vad det nu är. Har du spelet i en mapp och sedan filmen i en annan mapp i mappen som heter Video, då skriver du källan som "Video\film.avi".

Sen skickar du mappen till dina kompisar.

Tack som sjutton, MoveMe! Det funkar!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in