finns det seriöst inga hårdrockare på detta forum?
och alla som typ lyssnar Linkin Park och tycker det är Metal kan dra redan nu, dom är inte Metal. riktigt ska det vara, Lamb Of God, In Flames, Dark Tranquillity nån?
finns det seriöst inga hårdrockare på detta forum?
och alla som typ lyssnar Linkin Park och tycker det är Metal kan dra redan nu, dom är inte Metal. riktigt ska det vara, Lamb Of God, In Flames, Dark Tranquillity nån?
Varför skulle det inte finnas? Gillar hårdrock men vet dock inte om så många band.
Jag lyssnar på Metallica och Rammstein, räknas dom?
Jag kan att lyssna på en del hårdrock. Lyssnar en hel del på metallica. Fast jag är ingen hårdrockare bara lyssnar på musiken eller vad man ska säga.
↗ till inläggethahahaha "cops"-reklamen
ja lyssnar på nästan allt . in flames , arch enemy , slipknot , lillasyster , hardcore superstar, m.m e det sånt du menar typ?
↗ till inläggetJag lyssnar på Metallica och Rammstein, räknas dom?
Metallica är thrash metal och Rammstein är industrial metal (tror jag), men de borde räknas ;).
Själv lyssnar jag inte så mycket på death metal, heavy metal, black metal eller vad ni nu kallar det för. Om det ska vara så lyssnar jag på CoB. Sen köpte jag en Maze Of Torment skiva för nån månad sen. Den var ganska kass :P. Köpte den nästan bara för att Cloffe från 106.7 Rockklassiker spelade bas i det bandet.
(Metallica lyssnar jag på ganska mkt, men jag ville svara på huvudinläggsfrågan också, och där verkade det vara lite tyngre band, så det var därför jag gick in på de banden. Annars kunde jag fortsätta hela dan med olika hårdrocksbnd, typ AC/DC, Led Zeppelin etc.)
Jag är ganska allätare, jag kan lyssna på allt från irländsk punkrock till thrash metal, men primärt lyssnar jag på death metal, gärna göteborgsdöds. Favoriter är In Flames, Dark Tranquillity, Arch Enemy, At the Gates, Soilwork, Children of Bodom, Violent Work of Art, The Haunted och så vidare.
visst lussnar man på det. In Flames, Dragonforce, Hammerfall, Dio
Gillar inte musik, men Dragonforce är rejält bra :)
Lyssnar även på lite "teknorock", typ Robot Rock :P
Jag lyssnar aktivt på metal. Favoriterna för tillfället är DT, Trollfest o The Berzerker.
Här har du en, lyssnar på allt mellan gammal Hårdrock till Deathmetal.
PS. så du vet, Svenomar, så är Metallica grunden till dagens Heavy Metal.
↗ till inläggetGillar inte musik, men Dragonforce är rejält bra :)
argh! jag fattar inte vad alla ser hoss DragonForce, det enda dom kan är att spela snabbt, inga bra texter eller nått.
Skönt att det fanns många "hårdrockare" här, och det måste jag tydliggöra, ni behöver inte ha massa kedjor och skit. bara lyssna på musiken.
↗ till inlägget↗ till inläggetGillar inte musik, men Dragonforce är rejält bra :)
argh! jag fattar inte vad alla ser hoss DragonForce, det enda dom kan är att spela snabbt, inga bra texter eller nått.
Skönt att det fanns många "hårdrockare" här, och det måste jag tydliggöra, ni behöver inte ha massa kedjor och skit. bara lyssna på musiken.
Jag tkr Dragon Forces gitarrister är jäkligt skickliga, vocalisten förstör de flesta låtarna imo.
Jag lyssnar ganska mkt på metal. t.ex dragonforce och in flames.
Metallica, ACDC och Guns N Roses räknas väll?
↗ till inläggetMetallica, ACDC och Guns N Roses räknas väll?
Jodå, de är alla metal/hårdrock. Dock lite äldre sådan. Brukar sj lyssna igenom några ACDC låtar då och då.
Linkin park räknas som Nu metal :glare:
Men jag lyssnar på typ Metallica slayer och iron maiden.....Räknas dom?
Linkin Parks tidigare album hade lite metal-taste i sig, men det nyaste (Minutes to Midnight) är imo så långt bort från metal som det går.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in