💬
Logga in
Fuska.se

Hur Du Får Latias/latios Snabbt.

19 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

När du har klarat elite4 och hela ligan då på emerald.Så kommer mamman att fråga Blu/Red sen när pappan har gåt.

Välj någon av dom. Sen gå till vilken stad somhelst.Sen gå till något gräss sen använder du max repel.Sen ska du ha en pokemon som kan Sweet Secnt eller vad dne attacken nu heter.Sen efter att du har tagit repel så ska du ta Sweet Secnt attacken.

Då är det 80% på att den visar sig och 10% På att inte visa sig.

Nivå 7 · Fuskare

Tror inte att det här funkar.

Med eftersom jag inte har Emerald kan jag inte prova.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #3

det går.

Jag har försökt själv.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

det går.

Jag har försökt själv.

Då hade du tur.

Jag vet nämligen precis hur Latios/Latias fungerar, och om det där ska fungera måste man ha tur.

Nivå 5 · Fuskare

Först måste man kolla massa på tv och se något mytic program.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #6

Jag har startat om spelet flera gånger och jag har gjort sättet som jag skrve och varenda gånge fungerade de

det har inget med tur att göra.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag har startat om spelet flera gånger och jag har gjort sättet som jag skrve och varenda gånge fungerade de

det har inget med tur att göra.

Isåfall är det nog en bugg.
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #8

Aja. Men dte funkar med mig hella tiden.

11 Mar 2008
Nivå 2 · Novis

Oj, du måste verkligen ha tur.

12 Mar 2008
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #10

JAg skrev ju för f*n att det inte hade med tur att göra. <_<

14 Mar 2008
Nivå 4 · Lärling

Vad jag vet brukar sånt funka, eftersom så gör man på silver/guld/crystal/sapphire/ruby och emerald också. Det där med repel och sweet scent sägs funka. Om ni inte tror att det fungerar kom med en mer detaljerat förklaring, liksom motivera varför det är just tur han har.

Nivå 2 · Novis

Ok, testade nyss, det funkade inte.

15 Mar 2008
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #13

Ja men om han inte kommer fram så gå till ett annat ställe och försök. Det är liksom en skit stor chans på att den visar sig.

Nivå 2 · Novis

Som sagt latios/latias rör sig omkring till olika ställen, det här funkar men inte på alla gräs mattor utan latios/latias måste vara på den gräsmattan och då är det 100% att det funkar, precis som om du har sett någon av dem så kan du kolla pokedex var dem är, men är dem inte på samma ställe som du funkar det inte. Därför funkar det endast om latios/latias är på samma ställe. Och om du inte har sett någon av dem innan och misslyckats att fånga dem är det ren tur...

16 Mar 2008
Nivå 4 · Lärling

Att fånga såna här vilda rare pokes krävs strategier, det finns massor av strategier och inte bara en. Det Zilbor skrev i den här tråden är EN strategi för att fånga Latios/latias.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #16

:D Men när latios var i Rustboro city så vissade han sig när jag flög till Deword Ö.n jag surfade på vattnet och jag tittade på pokedexen med. Den var aldrig på Deword ö:n utan först Rustboro sen till slateport.

5 Apr 2008
Nivå 1 · Novis

jag har testat 20 gånger och ingen gång fungkade det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nivå 0 · Nykomling

asså jag fattar inte..... blir de 80 % chans när man går eller bara använder sweet scent Och en pokemon anfaller ?

:o :o

6 Apr 2008
Nivå 4 · Lärling

Det är för att ni gör fel som det inte funkar.

1 May 2008
Nivå 2 · Novis

Funkar INTE jag försökte i 3 timmar! och jag gjorde som ZiLbOr sa

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in