Hoppa till innehåll

Engelska Tal


Xade
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjabba. Jo har ett litet problem i skolan, behöver skriva ett tal inom några dagar. Jag är mycket dålig på att hitta på något bra att skriva om, tänkte fråga här om lite tips. Det kan vara i princip vad som helst, ska totalt ligga på tre minuter.

 

Helst inget för konstigt/nördigt(spel, dylikt :o/ eller ovanligt. Behöver något som brukar gå bra att skriva om.

Kan kanske hjälpa att få lite inspiration från olika håll ;). Jag är bra på engelska samt att sammanställa tal, så det spelar ingen roll om det är något svårt att skriva om, jag hara bara helt slut på idéer.

 

/Xade

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som personen ovan förslog så kan nog ett band du gillar vara bra, för jag har förstått att att du är ganska intresserad av musik. Jag gjorde det en gång, och tro mig, det är MYCKET lättare att prata om något där man känner sig ganska hemma, särskilt på engelska. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Prata kanske om någon situation som har påverkat dig eller din levnadsstil. Eller kanske om hur miljöproblemen har stigit, om att de inte fanns för några år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller så kan du skriva en faktatext om Bob Marley :D

 

Nämen gud vad roligt!

 

Eller berätta något om hur det var att leva som barn?

 

Det var inte meningen att det skulle vara ett skömt.

Varför trodde du det?

 

Att prata om fördomar har jag bra erfarenhet av, ingen vet vad som är rätt och fel, det finns många bra citat att använda, det ger bra betyg och man lär sig något nyttigt på det

 

Bob Marley sa väldigt många saker om fördomar och sånt...:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjabba. Jo har ett litet problem i skolan, behöver skriva ett tal inom några dagar. Jag är mycket dålig på att hitta på något bra att skriva om, tänkte fråga här om lite tips. Det kan vara i princip vad som helst, ska totalt ligga på tre minuter.

 

Helst inget för konstigt/nördigt(spel, dylikt :o/ eller ovanligt. Behöver något som brukar gå bra att skriva om.

Kan kanske hjälpa att få lite inspiration från olika håll ;). Jag är bra på engelska samt att sammanställa tal, så det spelar ingen roll om det är något svårt att skriva om, jag hara bara helt slut på idéer.

 

/Xade

Skriv om samhälle, krig, sverige kanske?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...