Varje gång när jag lägger in avatarer i avatar tävlingar så försvinner typ 1-2mm från avataren. så ramen som jag fixat försvinner helt och då ser avataren helt konstig ut. finns det nåt man kan göra åt det eller?
Varför Försvinner En Bit Från Avataren?
↗ till inläggetÄr bilden för stor kanske?Varje gång när jag lägger in avatarer i avatar tävlingar så försvinner typ 1-2mm från avataren. så ramen som jag fixat försvinner helt och då ser avataren helt konstig ut. finns det nåt man kan göra åt det eller?
↗ till inlägget↗ till inläggetÄr bilden för stor kanske?Varje gång när jag lägger in avatarer i avatar tävlingar så försvinner typ 1-2mm från avataren. så ramen som jag fixat försvinner helt och då ser avataren helt konstig ut. finns det nåt man kan göra åt det eller?
Nope, den är precis som avatarer ska vara, 125*125.
↗ till inlägget↗ till inläggetVarje gång när jag lägger in avatarer i avatar tävlingar så försvinner typ 1-2mm från avataren. så ramen som jag fixat försvinner helt och då ser avataren helt konstig ut. finns det nåt man kan göra åt det eller?
Är bilden för stor kanske?
Nope, den är precis som avatarer ska vara, 125*125.
Är den för mycket KB då?
nope, dom är för det mesta 8-11kb och ändå när jag bifogar dom så försvinner en bit av ramen.
Enkelt, Photoshop lägger till en svart ram som egentligen inte är med på bilden.
Edit>Stroke svart 1 px Inside Normal mode
Så lägger du till en egen ram.
Aa, men jag har redan fixat det nu, det var jag som tänkte lite fel :P