Firecracker Skrivet 10 April 2008 Rapport Dela Skrivet 10 April 2008 Tjena! Det är så att jag skaffat en ny dator du men jag har fortfarande kvar den gammla. Så det jag har gjort är att jag har skaffat en switch mellan datorerna så att jag kan använda båda till samma skärm. Och då är ju tangentbordet och musen också inkopplade i switchen. Men det gör att programvaran till mitt tangentbord(Logitech G15) inte hittar åt tangentbordet. Är det någon som har varit med om detta förut och som har någon lösning på problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 10 April 2008 Rapport Dela Skrivet 10 April 2008 Om du genom switchen kopplar tangentbordet till andra datorn är det självklart att den första datorn inte hittar tangentbordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 11 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 11 April 2008 jamen då jag har switchen så blir det ju inte att tangentbordet är kopplad till någon speciell dator. Det är ju kopplad så att båda datorerna ska kunna använda det. Plus att programvaran hittar inte tangentbordet längre på den andra datorn heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 Du väljer väl vilken dator som ska ha tangentbordet? Båda är väl inte kopplade till det samtidigt? Eller hur fungerar switchen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 Switcharna brukar ju köra så att den byter dator när du trycker på tex scroll-lock (eftersom denna knapp används till väldigt lite annat:P), du jhar ju bara musen och tangentbordet till en dator åt gången. Så att datorn inte hittar det när switchen inte aktiverad till den datorn är väl inget konstigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 13 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 13 April 2008 Switcharna brukar ju köra så att den byter dator när du trycker på tex scroll-lock (eftersom denna knapp används till väldigt lite annat:P), du jhar ju bara musen och tangentbordet till en dator åt gången. Så att datorn inte hittar det när switchen inte aktiverad till den datorn är väl inget konstigt? mm, på min switch följde det med en speciell knapp som man trycker på. Men det stämmer att tangentbordet bara är kopplad till en dator åt gången... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 13 April 2008 Rapport Dela Skrivet 13 April 2008 kopplas det till usb eller ps/2? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 14 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 14 April 2008 kopplas det till usb eller ps/2? Tangentbordet eller switchen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 14 April 2008 Rapport Dela Skrivet 14 April 2008 switchen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 16 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 16 April 2008 öhm, ska kolla det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 16 April 2008 Rapport Dela Skrivet 16 April 2008 Dessa "switchar" brukar förövrigt kallas Black Box i vissa sammanhang. Hursomhelst, jag har själv inget G15 tangentbord, men såvitt jag vet har dessa speciella drivrutiner. Har du installerat dessa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 17 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 April 2008 hmm, jag tror då att jag fixade drivrutinerna men jag är inte helt säker. Måste kolla upp det XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.