Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Hejsan alla efter som att vissa vill ha DeathMatch mod på sin server så gör jag denna guide för Dem som vill ha.

1. Ladda ner filen först.

Ladda ner filen Klicka här.

2. Nu måste du packa upp den.

3. lägg allt på rätt ställe.

- Alla plugins ska ligga i C:/ > Program > Valve > Steam > Steamapps > Din account > Dedicated server > czero > Addons > Amxmodx > Plugins lägg in alla plugins filerna där

- Alla modules lägger du in här. C:/ > Program > Valve > Steam > Steamapps > Din account > Dedicated server > czero > Addons > Amxmodx > Modules lägg in alla Modules filerna där.

- Allt i config mappen ska ligga i C:/ > Program > Valve > Steam > Steamapps > Din account > Dedicated server > czero > Addons > Amxmodx > Configs Alla configs filer ska du lägga där ( finns i mappen när du laddat ner )

- Allt scripting ska ligga i C:/ > Program > Valve > Steam > Steamapps > Din account > Dedicated server > czero > Addons > Amxmodx > Scripting

4. Gå till mappen

Nu ska du gå till C:/ > Program > Valve > Steam > Steamapps > Din account > Dedicated server > czero > Addons > Amxmodx > Configs > plugins.ini [ där ska du nu skriva in alla plugins som du vill ha om du vill ha alla ska du bara kopiera namnet [ Du Måste ha med .amxx ] när du kopierar namnet.

Här är filerna som dom kommer i ordning.

1. csdm_equip.amxx

2. csdm_ffa.amxx

3. csdm_itemmode.amxx

4. csdm_main.amxx

5. csdm_misc.amxx

6. csdm_protection.amxx

7. csdm_spawn_preset.amxx

8. csdm_tickets.amxx

9. spawn_editor.amxx

OBS!! Skriv namnen längst ner i Plugins.ini

5. Innan du startar servern.

inann du startat server måste du gå in på C:/ > Program > Valve > Steam > Steamapps > Din account > Dedicated server > czero > Addons > Amxmodx > Configs > Configs.ini

och skriv längst ner csdm_active 1

Nu är det bara att starta om servern.

Om det är några frågor så fråga på!

[ uppdateras om det blir nåt nytt. ]

Denna guide får inte kopieras utan tillåtelse!!! © 2008 - Ceto

Tack för mig

Mvh Ceto

Redigerat av Ceto
Gäst Fhizes
Skrivet

Verkligen en bra guide Tycker den ska klistras , Har testat det fungerar perfekt.

Skrivet

Hejsan alla efter som att vissa vill ha DeathMatch mod på sin server så gör jag denna guide för Dem som vill ha.

1. Ladda ner filen först.
Ladda ner filen Klicka här.

2. Nu måste du packa upp den.

3. lägg allt på rätt ställe.

- Alla plugins ska ligga i C:/ > Program > Valve > Steam > Steamapps > Din account > Dedicated server > czero > Addons > Amxmodx > Plugins lägg in alla plugins filerna där

- Alla modules lägger du in här. C:/ > Program > Valve > Steam > Steamapps > Din account > Dedicated server > czero > Addons > Amxmodx > Modules lägg in alla Modules filerna där.

- Allt i config mappen ska ligga i C:/ > Program > Valve > Steam > Steamapps > Din account > Dedicated server > czero > Addons > Amxmodx > Configs Alla configs filer ska du lägga där ( finns i mappen när du laddat ner )

- Allt scripting ska ligga i C:/ > Program > Valve > Steam > Steamapps > Din account > Dedicated server > czero > Addons > Amxmodx > Scripting

4. Gå till mappen
Nu ska du gå till C:/ > Program > Valve > Steam > Steamapps > Din account > Dedicated server > czero > Addons > Amxmodx > Configs > plugins.ini [ där ska du nu skriva in alla plugins som du vill ha om du vill ha alla ska du bara kopiera namnet [ Du Måste ha med .amxx ] när du kopierar namnet.

Här är filerna som dom kommer i ordning.

1. csdm_equip.amxx

2. csdm_ffa.amxx

3. csdm_itemmode.amxx

4. csdm_main.amxx

5. csdm_misc.amxx

6. csdm_protection.amxx

7. csdm_spawn_preset.amxx

8. csdm_tickets.amxx

9. spawn_editor.amxx

OBS!! Skriv namnen längst ner i Plugins.ini

5. Innan du startar servern.
inann du startat server måste du gå in på C:/ > Program > Valve > Steam > Steamapps > Din account > Dedicated server > czero > Addons > Amxmodx > Configs > Configs.ini

och skriv längst ner csdm_active 1

Nu är det bara att starta om servern.

Om det är några frågor så fråga på!

[ uppdateras om det blir nåt nytt. ]

Denna guide får inte kopieras utan tillåtelse!!! © 2008 - Ceto

Tack för mig

Mvh Ceto

Jaha, detta låter ju bra, ska testa direkt.

Ps. Du kan ju inte sätta en © för att du har inte rätt till texten, du kan ju inte göra något om non kopierar den :meddum:

• 3 veckor senare...
Skrivet

Tack estevan men brukar det inte vara 10/10 max....

föressten ni som har spelat på Dm server Dm=Death Match så kankse ni har sätt att det finns he=granat/bomb men på denna guide så vet jag ej hur man får det och jag säger redan här att när ni har gjort färdigt all jag skruvit så kommer det inte finns bomb/granat , Men alla andra vapen finns.

• 2 veckor senare...
Skrivet

Om ni vill ha he eller granat så tror jag att ni måste skaffa en plugin som ger er granater varje gång ni spawnar.

• Skapa ny...