↗ till inläggetJa, det ser ju rätt så verkligt ut i GTA IV. Men jag själv tycker att det är värre i film, fast alla tycker ju olika.↗ till inläggetI GTA 4 har dom gjort det så pass verkligt att man skulle kunna tro att det är riktiga.Nej, i en film är det riktiga människor.
Alla filmer har inte heller bra skådespeleri, vilket gör att det inte heller blir så verkligt, och i GTA 4 gör man det själv, i film är det en annan random snubbe.
Ålders Gräns
Det är fortfarande helt oacceptabelt att lägga skulden på TV-spel när någon psykiskt instabil människa begår ett våldsbrott. När någon psykiskt instabil människa begår ett våldsbrott så är det betydligt fler faktorer som bidrar till denna handling, som till exempel en problemfylld barndom, stark medicinering och så vidare.
Jag och några andra har gjort en hemsida om just detta, vi röstar om vilken åldersgräns det ska vara på GTA spelen.
Målet är ju såklart att dom ska sänka åldergränsen, så gå gärna in och rösta.
Länken : KLICK!
Tack på förhand :)
↗ till inläggetLänken funkar inte!Jag och några andra har gjort en hemsida om just detta, vi röstar om vilken åldersgräns det ska vara på GTA spelen.
Målet är ju såklart att dom ska sänka åldergränsen, så gå gärna in och rösta.
Länken : KLICK!
Tack på förhand :)
Tycker det ska vara vara som det är 18+
Jag fick mitt första GTA när jag var 7-8, jag brydde mig inte ett skit om vad som hände, jag ville bara åka runt på motorcykel skuta ihjäl alla och göra stunts med kompisarna =) var as kul så själv tycker jag att det borde vara 12+ eller nått
18+ :evil:
Jag har spelat GTA sen jag var 5år, så jag bryr mig inte :) . Får köpa för mop.
18+ tycker jag de svär ju!!!
åldern är helt irrelevant, viss kan hantera spelet när man är 11 år, viss måste vänta tills de är 70.
Ja men de svär ju så ingen borde få spela tycker jag! De är ju jättedumma. :(
Åldersgränsen som redan finns på spelen, dvs. 18+, tycker jag är acceptabel. Innehållet är trots allt mycket våldsamt och grovt språk används.
Jag har spelat det sen jag var 8.
16+ Som rekommendation
↗ till inläggetok, vadå då?Innehållet är trots allt mycket våldsamt och grovt språk används.
↗ till inläggetJag svär i varenda jävla mening så det gör inget för mig. ;)Ja men de svär ju så ingen borde få spela tycker jag! De är ju jättedumma. :(
Tycker att det inte ska finnas någon gräns. Dock tycker jag det ska finnas en spärr som tar bort svordomarna och liknande, det skulle ju kunna vara bra ändå.
om du kollar på vad spelet innehåller så är det ganska självklart att man sätter 18årsgräns på spelet dry.gif våld, sex, droger, "bad language"-...
Exakt, uppenbart.
↗ till inläggetDen som ens är det minsta intresserad av Tv-spel vet ju gott och väl vad Grand Theft Auto-spelen handlar om och vilket innehåll spelen har.ok, vadå då?
↗ till inläggetåldern är helt irrelevant, viss kan hantera spelet när man är 11 år, viss måste vänta tills de är 70.
+1,Åldersgränsen är till för de som är osäkra,den ska helt enkelt funka som en fingervisning.