hur stor ska ja ggöra den?...
höjd:?
Bredd:?
hur stor ska ja ggöra den?...
höjd:?
Bredd:?
Vad pratar du om? :huh:
design formgivning, form, utformning, mönster, mönstergivning, gestaltning
Eftersom att denna tråd ligger i Grafik & Programmerings forumet kan ordet "design" betyda bild(grafik), webbdesign(grafik och programmering) och utformingen av ett program(programmering).
Bestäm själv.
"webbdesign"
Om du menar hur stor sidan ska vara så att den passar till alla bildskärmar så bör den vara 1024*768.
De flesta som inte har widescreen kör med den upplösningen.
↗ till inläggetOm du menar hur stor sidan ska vara så att den passar till alla bildskärmar så bör den vara 1024*768.
skojar du?
dom flesta utan widescreen kör väl med 1280x1024?
↗ till inlägget↗ till inläggetOm du menar hur stor sidan ska vara så att den passar till alla bildskärmar så bör den vara 1024*768.
skojar du?
dom flesta utan widescreen kör väl med 1280x1024?
Jag tänkte på en skärmstorlekn på 17". Det är väldigt vanligt än. Morsan och farsan har det. Många skolor som inte har köpt nya skärmar har det.
Visserligen, om man ska göra en hemsida för datornördar så bör man kunna göra en sida på 1280*1024. Gamers och datornördar har iaf 1280*1024-1440*900
Beror på vad sidan ska va till tycker jag... 1000 i bredd bör ju funka, höjden kan ju vara dynamisk...
Om man har en annan skärmstorlek än min och går in på min sida så kan det bli så som på bilden. Alltså det blir vitt längst ner på sidan men jag ska ändra det.
Anpassa den till 1024x768 som i princip alla andra sidor är anpassade för. Detta innebär en maximal bredd/höjd på 955x600.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in