Hoppa till innehåll

Skrota Fuskarank, Inför Rep System!


Gäst TheWho
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst TheWho

Nu får det vara nog, spam över hela j*vla sidan för sådana som huntar rank. Därför anser jag att vi bör införa ett REP system där man kan ge +rep (poäng) till en användare och dennes post om den har varit hjälpsam.

 

Fördelar:

Om man ska få rep så måste man skriva vettiga och hjälpsamma inlägg. Alltså ökar de hjälpsamma inläggen.

 

Nackdelar:

Kan missbrukas av 97:or, men om 2 användare byter rep med varandra så ska användarna omedelbart få varningar.

 

 

Detta skulle minska spammet väldigt mycket och hjälpsamma, seriösa och vettiga inlägg skulle bli vanligare.

Du kan aldrig ge +rep på en inlägg flera gånger, och inte ge +rep åt samma användares inlägg flera gånger i rad. Du kan också ge ut ett begränsat antal rep varje dag.

 

Hur mycket rep man kan ge beror på hur mycket rep-power man har. Destå mer rep man har destå mer rep-power kan man få. Sedan för att inte förlora FR (fuskarank) helt kan vi göra så att 200 av det som vi idag kallar för FR är värt 1 rep-power. Man kan aldrig ge -rep men en moderator/admin kan ändra på ens rep ifall någon skulle bytt rep med en annan. Det måste också vara mycket stränga regler på hur funktionen används så den inte missbrukas.

 

Ni som ifrågasätter detta kan kolla på MMOWNED, de är ett perfekt exempel för ett fungerande och bra forum med ett REP-system. Sedan finns MMOGliders forum också och massa andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst InTech

nu är det ju så att dedär forumet är det dubbla seriösare, skulle inte funka här.

läste inte den sista raden, visst, det skulle kanske funka, men inte säkert.

Redigerat av InTech
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men däremot borde dem kanske ha ett mod som har spamprotekt då menar jag så fort den upptäcker spamm tar den bort inlägget och varnar sen ska man typ kunna ange innan dem gör modet hur många bokstäver man kan ha t.ex. Jaaa! får man ha men inte Jaaaa! då blir man varnad.

 

Det skulle vara mycket bättre emot spamm men det var din tråd så vi följer efter din tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

OK bra ide Men du låter lite sträng.

 

Men jag tycker själv att det skulle vara dåligt med det.

Motivera varför du anser att det är dåligt. Och man måste vara sträng, annars missbrukas funktionen.

 

 

nu är det ju så att dedär forumet är det dubbla seriösare, skulle inte funka här.

läste inte den sista raden, visst, det skulle kanske funka, men inte säkert.

Det skulle fungera perfekt på fuska, och det är precis vad vi behöver.

 

 

Men däremot borde dem kanske ha ett mod som har spamprotekt då menar jag så fort den upptäcker spamm tar den bort inlägget och varnar sen ska man typ kunna ange innan dem gör modet hur många bokstäver man kan ha t.ex. Jaaa! får man ha men inte Jaaaa! då blir man varnad.

 

Det skulle vara mycket bättre emot spamm men det var din tråd så vi följer efter din tråd.

Spam kan också vara onödiga inlägg t.ex. "aa, det är sant" och liknande. Sedan så är en sådan funktion idiotisk och den skulle inte fungera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det brukar komma upp en sådan här tråd lite då och då... Jag är mycket nyfiken på va admin tycker om hela idéen.

 

Själv tycker jag det är onödigt, behåll fuskamynten och ranken, eller ta bort de. Jag tycker inte att det är nödvändigt att sitta i två måndader med att fixa ett nytt system

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

Det brukar komma upp en sådan här tråd lite då och då... Jag är mycket nyfiken på va admin tycker om hela idéen.

 

Själv tycker jag det är onödigt, behåll fuskamynten och ranken, eller ta bort de. Jag tycker inte att det är nödvändigt att sitta i två måndader med att fixa ett nytt system

Bara att ta ett som ligger ute och använda sig av det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta låter som en hel skit idé. Om spammar irriterar dig så kan du dra till dom REP forumen, detta är Fuska.se, här finns dessa funktioner, lev med det.

Fuskarank & Fuskamynt är 2 saker som gör forumet extremt bra, ett s.k REP system skulle göra sidan till en påse skit bokstavligt talat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta låter som en hel skit idé. Om spammar irriterar dig så kan du dra till dom REP forumen, detta är Fuska.se, här finns dessa funktioner, lev med det.

Fuskarank & Fuskamynt är 2 saker som gör forumet extremt bra, ett s.k REP system skulle göra sidan till en påse skit bokstavligt talat.

Varför är det tillåtet enligt dig att det är massa spam här? Forumet borde ju bli bättre om det blev mindre spam.

F.ö. så tycker jag att det är helt ok med FR och FM, om en del hade slutat göra skit-inlägg så hade säkert flera gjort likadant.

Redigerat av Nafrali
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man ser ett dåligt/dumt/onödigt inlägg så Anmäl det så tar vi hand om det. Det har vi sagt så många gånger och det är det som gäller. Rep grejen tycker jag låter som den dålig idé då det kan bli orättvist på grund av personliga skäl. FuskaRanken är bra, den är rättvis för de medlemmar som inte spammar. De medlemmar som spammar för FuskaRank kommer får varningar och eventuellt avstängningar. Bara att anmäla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Xade@

Jag menade att spammare får oftast en varning, 5 varningar så blir dom bannade.

Men ärligt talat, REP system skulle suga på detta forum, det skulle inte passa här.

 

Och på andra sidan så störs jag inte utav spammare, man blir väll lite irriterad men inte så att man måste få ett nytt system.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...