↗ till inlägget↗ till inläggetnej, och tur är det, tänk på hur många som dör pga fylleri, tänk på vad som händer om alla rökare skulle gå över till något som är tyngre än alkohål, tro f*n att dödsiffran skulle höjas.
Nej, det skulle den inte. Cannabis och alkohol har helt olika effekt. Cannabis ger ingen effekt där du tar förhastade beslut, det ger en lugnande effekt som får dig mest att bara vilja sitta still och ta det lugnt helt enkelt. Dessutom så är alkohol en tyngre drog än cannabis
Förutom att cannabis är enligt de senaste forskar rönerna 5 gånger mer canserframkallande än cigaretter, plus att det finns mer gifter i cannabis än det finns i cigaretter. Och som jag sa tidigare, vi har redan tobak för att lungna nerverna och alkohol hur mycket behöver ni egentligen? Stäng av mobilen koppla ur telefonen och stäng av datorn i 1 vecka under sommaren och sola, bada och sov mycket så behöver du inte allt annat skit är min idé.
Soad_token
Kan du ge mig källan där du läste att cannabis har en högre gifthalt än cigaretter?