Hoppa till innehåll

Droger


Garone
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 53
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag är för legalisering av cannabis. Det är inte lika farligt som andra legala droger (exempelvis alkohol) och ingen har någonsin dött av en överdos cannabis. Och somsagt skulle langningen sluta.

Jo, Men hur många mer skulle inte bli beroende?. Hur många tonåringar skulle sitta och röka cannabis istället för att plugga?.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är för legalisering av cannabis. Det är inte lika farligt som andra legala droger (exempelvis alkohol) och ingen har någonsin dött av en överdos cannabis. Och somsagt skulle langningen sluta.

Jo, Men hur många mer skulle inte bli beroende?. Hur många tonåringar skulle sitta och röka cannabis istället för att plugga?.

 

Om man legaliserar cannabis lär vi ha en 18-årsgräns på det...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är för legalisering av cannabis. Det är inte lika farligt som andra legala droger (exempelvis alkohol) och ingen har någonsin dött av en överdos cannabis. Och somsagt skulle langningen sluta.

 

Jo, Men hur många mer skulle inte bli beroende?. Hur många tonåringar skulle sitta och röka cannabis istället för att plugga?.

 

Om man legaliserar cannabis lär vi ha en 18-årsgräns på det...

 

jo, Det är sant men hur många fler missbrukare skulle vi inte få?. Och missbrukare resulterar i ökade kostnader för regeringen m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är för legalisering av cannabis. Det är inte lika farligt som andra legala droger (exempelvis alkohol) och ingen har någonsin dött av en överdos cannabis. Och somsagt skulle langningen sluta.

 

Jo, Men hur många mer skulle inte bli beroende?. Hur många tonåringar skulle sitta och röka cannabis istället för att plugga?.

Om man legaliserar cannabis lär vi ha en 18-årsgräns på det...

 

jo, Det är sant men hur många fler missbrukare skulle vi inte få?. Och missbrukare resulterar i ökade kostnader för regeringen m.m.

 

Införskaffa cannabis-skatt så tar inkomsterna och kostnaderna ut varandra. Dessutom är det inte självklart om fler skulle bli missbrukare för att man legaliserar cannabis. Majoriteten av missbrukare är beroende av heroin, morfin och andra tyngre droger. Ett argument till varför många som röker cannabis blir missbrukare är för att personerna man köper cannabis har oftast dessa andra tyngre droger att erbjuda och det blir därmed större risk för att man fastnar i dem. En legalisering av cannabis skulle innebära att man inte behöver vända sig till dessa människor om man är enbart ute efter cannabis.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Jag är för legalisering av cannabis. Det är inte lika farligt som andra legala droger (exempelvis alkohol) och ingen har någonsin dött av en överdos cannabis. Och somsagt skulle langningen sluta.

 

Jo, Men hur många mer skulle inte bli beroende?. Hur många tonåringar skulle sitta och röka cannabis istället för att plugga?.

Om man legaliserar cannabis lär vi ha en 18-årsgräns på det...

 

jo, Det är sant men hur många fler missbrukare skulle vi inte få?. Och missbrukare resulterar i ökade kostnader för regeringen m.m.

 

Införskaffa cannabis-skatt så tar inkomsterna och kostnaderna ut varandra. Dessutom är det inte självklart om fler skulle bli missbrukare för att man legaliserar cannabis. Majoriteten av missbrukare är beroende av heroin, morfin och andra tyngre droger. Ett argument till varför många som röker cannabis blir missbrukare är för att personerna man köper cannabis har oftast dessa andra tyngre droger att erbjuda och det blir därmed större risk för att man fastnar i dem. En legalisering av cannabis skulle innebära att man inte behöver vända sig till dessa människor om man är enbart ute efter cannabis.

 

Inte ens i dagsläget tar punktskatten på alkohol ut kostnaderna för skador orsakade av alkohol. Varför skulle en punktskatt på cannabis göra det? Dessutom förstår jag inte hur ni ens kan försvara en legalisering av droger; det är ju en fullständig nedmontering av folkhälsan. En legalisering av fler beroendeframkallande ämnen kommer sannolikt inte att ske inom en överskådlig tid, så denna debatt ter sig onödig för min del i fortsättningen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är för legalisering av cannabis. Det är inte lika farligt som andra legala droger (exempelvis alkohol) och ingen har någonsin dött av en överdos cannabis. Och somsagt skulle langningen sluta.

Cannabis får ens celler och strida mot varann vilken ger risk för cancer, man kan visst dö av Cannabis.

Sen handlar inte allt om man kan dö eller inte, tror nog du hellre vill va död än att ha en propp i hjärnan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag är för legalisering av cannabis. Det är inte lika farligt som andra legala droger (exempelvis alkohol) och ingen har någonsin dött av en överdos cannabis. Och somsagt skulle langningen sluta.

Cannabis får ens celler och strida mot varann vilken ger risk för cancer, man kan visst dö av Cannabis.

Sen handlar inte allt om man kan dö eller inte, tror nog du hellre vill va död än att ha en propp i hjärnan.

 

Nästan allting kan ge cancer. Allt från cigaretter till soljus.

EDIT: Brutalt stavfel.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den är inte poängen. Om marijuana nu skulle legaliseras skulle ju brotten minska. Mindre stölder för att kunna betala överpris, mindre smuggling, ect. Jag tror inte att alla skulle börja röka marijuana bara för att det blev lagligt. Men om de skulle vilja det, så behöver de ju inte betala överpris för insmugglad marijuana.

 

I nuläget så går det att få tag på droger om man riktigt riktigt vill det, men då får man ju vara redo att pröjsa.

det du säger betyder: minska brotten och höj dödsiffran, står du för det?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den är inte poängen. Om marijuana nu skulle legaliseras skulle ju brotten minska. Mindre stölder för att kunna betala överpris, mindre smuggling, ect. Jag tror inte att alla skulle börja röka marijuana bara för att det blev lagligt. Men om de skulle vilja det, så behöver de ju inte betala överpris för insmugglad marijuana.

 

I nuläget så går det att få tag på droger om man riktigt riktigt vill det, men då får man ju vara redo att pröjsa.

det du säger betyder: minska brotten och höj dödsiffran, står du för det?

 

Vad är det som säger att dödssiffran kommer höjas om tex Cannabis eller Marijuana legaliseras?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...