Hoppa till innehåll

Är Det Virus ?


Nimtro

Rekommendera inlägg

Jo, jag gjorde en virussökning förut och kaspersky hittade ett program som värkar vara farligt.

Men problemet är att det programet tillhör Framework och jag är osäker om .exe filen är farlig eller inte.

 

Är det nån som vet om jag ska ta bort det eller bara låta det vara ?

 

Skulle vara tacksam för svar.

post-12791-1214496851_thumb.jpg

Redigerat av luzzai
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, jag låter det vara för jag tror nog inte att det är ett virus.

 

Vad menar du framework programet zorrax ?

Om det är så, så installerades det av sig själv när jag installerade ett spel. Men jag kommer inte ihåg vilket, det var inte så länge sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, jag låter det vara för jag tror nog inte att det är ett virus.

 

Vad menar du framework programet zorrax ?

Om det är så, så installerades det av sig själv när jag installerade ett spel. Men jag kommer inte ihåg vilket, det var inte så länge sen.

jag menar har du laddat ner anti virus programet eller har du köpt det? oftast så brukar nedladdade antivirus program säga att där är virus fast där inte är

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, jag tar och installerar om Framework och scannar om på nytt, så får jag se om det reagerar på samma sätt som förut.

 

Och jag har laddat ner anti-virus programet som 30-dagars trial. Men annars kostar programet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kazekami
sök "Zune theme for Windows XP" på Google och så är det den längst upp tror jag. sen sparar du filen och högerklickar på skrivbordet och klickar på "Egenskaper". då kommer en ruta upp då klickar du på "Utseende". sen klickar du på "Fönster och Knappar" och väljer "Zune style". nu gjorde jag det väldigt lätt för dig... :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilket spel var det?

För det där verkar vara en übergammal Framework..

För vad jag har för mig har 3.5 kommit ut och du har 2.0..

Och några spel+program behöver 3.0-3.5.

 

Kan ligga virus i det.. för att vara säker så kan du söka igenom med AVG..

Fast då blire bara massa shit och trassel xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kör en virussöknign med andra program och se vad dom säge. Det bör inte vara ett virus då jag också har filen. Alla andra som läser detta. BEKRÄFTA att det inte är ett virus genom att kolla om ni själva har filen...

Sen kan DU som har problemet installera ALLA frameworks för att vra säker på at alla program fungerar då inte alla är kompatibla med det nyaste. Vad jag vet så finns det .NET Framework 1.1, 2.0, 3.0 och 3.5

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...