Hoppa till innehåll

Melodic Death Metal ?


 Dela

Rekommendera inlägg

Det dar luktar personliga skriverier pa langt hall. (Jag vet att du saxade fran Wikipedia.)

Ja det gjorde jag, något fel?

 

Nu ignorerade du mitt inlägg, ffs.

 

Jag avskyr när folk vägrar erkänna att de hade fel efter de har blivit överbevisade.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det dar luktar personliga skriverier pa langt hall. (Jag vet att du saxade fran Wikipedia.)

Ja det gjorde jag, något fel?

 

Nu ignorerade du mitt inlägg, ffs.

 

Jag avskyr när folk vägrar erkänna att de hade fel efter de har blivit överbevisade.

 

Haha, var fick du det ifrån? Vadå överbevisade.

 

Finntroll etc innehåller den genren, så egentligen är det du som är lite lost nu.

 

Och nej,jag ignorerade inte ditt inlägg, jag orkade inte med det för att jag såg inte kopplingen till mig.

:meddum: :meddum:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det dar luktar personliga skriverier pa langt hall. (Jag vet att du saxade fran Wikipedia.)

Ja det gjorde jag, något fel?

 

Nu ignorerade du mitt inlägg, ffs.

 

Jag avskyr när folk vägrar erkänna att de hade fel efter de har blivit överbevisade.

 

Haha, var fick du det ifrån? Vadå överbevisade.

 

Finntroll etc innehåller den genren, så egentligen är det du som är lite lost nu.

 

Och nej,jag ignorerade inte ditt inlägg, jag orkade inte med det för att jag såg inte kopplingen till mig.

:meddum: :meddum:

 

Menade du just att Finntroll är Metalcore...?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det dar luktar personliga skriverier pa langt hall. (Jag vet att du saxade fran Wikipedia.)

Ja det gjorde jag, något fel?

 

Inget illa om att du saxade, utan att du ska ta det som star skrivet med en nypa salt.

 

Jag foredrar att lasa den engelska wikipedian, den svenska ar oftast nedklottrad med personliga asikter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det dar luktar personliga skriverier pa langt hall. (Jag vet att du saxade fran Wikipedia.)

Ja det gjorde jag, något fel?

 

Inget illa om att du saxade, utan att du ska ta det som star skrivet med en nypa salt.

 

Jag foredrar att lasa den engelska wikipedian, den svenska ar oftast nedklottrad med personliga asikter.

 

Så nu har ni diskutterat ett tag har någon mer förslag ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Förmodligen är några redan sagda i tråden tidigare, men jag kör på ändå:

*In Flames fram tills Clayman (då de fortfarande spelade Melodeath och Anders growlade) Sen dess har In flames lämnat melodeath scenen helt och spelar idag något i stil med *radio anpassad melo metal* eller nåt liknande.

I vilket fall är de äldre albumen något som passar in i Melodeath genren.

 

*Soilwork - gjort en del bra album

 

*Arch enemy - Antar att de räknas till Melodeath, de har gjort också en del bra skit

 

*Sonic Syndicate - kanske klassas mer som metalcore än melodeath, de påminner dock en del om In Flames (både bra och dåligt), ett band som har några bra låtar, inget band jag är stor älskare av själv men som jag kan tänka mig att In Flames fans kan tycka om.

 

*Dark Tranquillity - Påminner också mycket om In Flames, dock ett band jag själv aldrig fastnat för direkt.

 

*At the gates - kanske mer räknas som bara "death-metal" än melodeath, men också ett väldigt bra band.

 

Sen för att klargöra lite annat så anser jag att Killswitch Engage, Children of bodom och etc. är Metalcore och inte Melodeath. Skillnaden är ganska hårfin, men den finns.

 

Aja, hoppas du fick lite tips.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...