vrf låtern den så(det låter som ett "skrapande" ljud.)
när skivan har varit uppe i varv och laddat en banna på ett spel sen så varvar den ner så låter det ett skrapande ljud från hårdisken. har inte låtit så förut... hjälp plz
//GNR
vrf låtern den så(det låter som ett "skrapande" ljud.)
när skivan har varit uppe i varv och laddat en banna på ett spel sen så varvar den ner så låter det ett skrapande ljud från hårdisken. har inte låtit så förut... hjälp plz
//GNR
min förra gjorde så lite grann.. det slutade med att den förstörde en cd-skiva för mig, sen var det adjöss med den! så ett byte kanske är ett tips?
(min lät så från början, och funkade ändå i några år, men sen j*vlar blev den vrång och åt cd-skivor!)
↗ till inläggetFY f*n! min BFV skiva! vrf har det blivigt så här? har jag gjort ngt dumt?min förra gjorde så lite grann.. det slutade med att den förstörde en cd-skiva för mig, sen var det adjöss med den! så ett byte kanske är ett tips?
(min lät så från början, och funkade ändå i några år, men sen j*vlar blev den vrång och åt cd-skivor!)
↗ till inläggetLämna in din dator på service, eller köp en ny hårdisk.↗ till inläggetFY f*n! min BFV skiva! vrf har det blivigt så här? har jag gjort ngt dumt?min förra gjorde så lite grann.. det slutade med att den förstörde en cd-skiva för mig, sen var det adjöss med den! så ett byte kanske är ett tips?
↗ till inläggetLämna in din dator på service, eller köp en ny hårdisk.↗ till inläggetmin förra gjorde så lite grann.. det slutade med att den förstörde en cd-skiva för mig, sen var det adjöss med den! så ett byte kanske är ett tips?
FY f*n! min BFV skiva! vrf har det blivigt så här? har jag gjort ngt dumt?
det är inte "min" dator utans familjens så f*n va dom blir sura på mig eller va det mitt fel att det blev såhär?
Nej, det är inte ditt fel. Allting åldras och vissa saker åldras snabbare än andra. Men köp en ny hårddisk, och flytta över allting från den gammla till den nya. Jag tror att ingen kommer märka något.
↗ till inläggeteller kan det beror å¨att Cd:n kanske inte är rak eller ngt?Nej, det är inte ditt fel. Allting åldras och vissa saker åldras snabbare än andra. Men köp en ny hårddisk, och flytta över allting från den gammla till den nya. Jag tror att ingen kommer märka något.
Jomen, hårddisken ska väl inte reagera på att det är något fel på en CD-skiva? Det är ju två helt skilda saker. Nej jag tror hårddisken har sett sina bästa dar, dags att byta.
de är ju samankopplade, men knappast att det är cd-skivans fel, isf är det mer cd-läsarens som åker på stryk. svårt att säga vad som är fel eftersom alla(?) hårddiskar låter på ngt sätt, tror inte du ska oroa dig för mycket.
Om du kör ett spel utan CD så märker du om det är hårddisken som låter eller testa att spela upp en musik CD.
↗ till inläggettackar tackar, ska testa :)Om du kör ett spel utan CD så märker du om det är hårddisken som låter eller testa att spela upp en musik CD.
Efter några år så kan läshuvudets små elektromagneter som läser på hårddisken lossna och skrapa sönder hårddisks-skivorna. Byt, för annars låter det bara ännuvärre! å i värsta fall så förlorar du alla infomation på hårddisken.
//Apparat1230
vi hadde våran windows 95'a till 2006 och den ni, va det alldrig ngt fel på :) braiga grejjor det.
hadde också det problemet men det har försvunnigt nu bara sådär :S
Vi hadde en dator från 1996 till 2007 den lever än men den står på vinden.
från början hadde den windows 95 sen windows 98 sen fick den windows xp.
Vi byte den för den laggade för mycket.
Det var min pappa som hadde byggt den.
↗ till inläggetVi hadde en dator från 1996 till 2007 den lever än men den står på vinden.
Jaha? Är du här för att din farsa byggde en dator eller hjälpa han?
On-topic: Den har njutit av sina sköna dagar, dags att byta.
↗ till inläggeterm han sa att det var hans pappa som byggde den.. och han har en ny.↗ till inläggetVi hadde en dator från 1996 till 2007 den lever än men den står på vinden.
Jaha? Är du här för att din farsa byggde en dator eller hjälpa han?
On-topic: Den har njutit av sina sköna dagar, dags att byta.
Jag fick en ny ja den funkar bra
Som tidigare sagt:
Elektriska varor lever inte hur länge som helst, de dör efter ett tag. Därför vill man ha kvalité när man köper dem. Köp en ny och fixa en backup innan den kvaddar all din data.
↗ till inläggetDet beror på vad man har för någon tror jag. Äldre hårdiskar och DVD läsare kan har IDE anslutning, och då kan dem gå på samma kabel tror jag. Men nyare sata anslutna går på varsin kabel.de är ju samankopplade, men knappast att det är cd-skivans fel, isf är det mer cd-läsarens som åker på stryk. svårt att säga vad som är fel eftersom alla(?) hårddiskar låter på ngt sätt, tror inte du ska oroa dig för mycket.
Har jag fel?
Iofs så är dem båda sammankopplade i moderkortet, det måste som ju liksom vara
↗ till inläggetDu har så rätt.↗ till inläggetDet beror på vad man har för någon tror jag. Äldre hårdiskar och DVD läsare kan har IDE anslutning, och då kan dem gå på samma kabel tror jag. Men nyare sata anslutna går på varsin kabel.de är ju samankopplade, men knappast att det är cd-skivans fel, isf är det mer cd-läsarens som åker på stryk. svårt att säga vad som är fel eftersom alla(?) hårddiskar låter på ngt sätt, tror inte du ska oroa dig för mycket.
Har jag fel?
Iofs så är dem båda sammankopplade i moderkortet, det måste som ju liksom vara
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in