Jag håller på och läser mig in lite på Ubuntu. bara en fråga till, den kanske är dum, men fungerar alla drivrutiner och sånt som de ska när man kör Linux?
Installera Ett Os
↗ till inläggetJag håller på och läser mig in lite på Ubuntu. bara en fråga till, den kanske är dum, men fungerar alla drivrutiner och sånt som de ska när man kör Linux?
Har hört att det ska vara lite problem med ATI's grafikkort och så, men annars så, tror jag inte det.
Men det är inte samma drivrutiner som du har i Windows för grafikkort, det är några andra som NVIDIA och ATI tillverkar ._.
Iallafall funkar alla drivrutiner här klockrent.
Hittar inte Kane and Lynch till Wine, men Race driver: grid verkar fungera.
Läste lite om Ubuntu som sagt, men så stod det nått om att man inte kunde använda t.ex. .mp3-filer, hur är det med det?
Sen så undrar jag också vad man har för "möjligheter" att ändra om tema, ikoner och massa sån jämfört med Visa eller XP? Sen så, är det svårt att modifiera utseendet på t.ex. desktopen?
↗ till inläggetLäste lite om Ubuntu som sagt, men så stod det nått om att man inte kunde använda t.ex. .mp3-filer, hur är det med det?
Sen så undrar jag också vad man har för "möjligheter" att ändra om tema, ikoner och massa sån jämfört med Visa eller XP? Sen så, är det svårt att modifiera utseendet på t.ex. desktopen?
Ang. mp3 filer så följer det inte med något som stöder det när man har just installerat Ubuntu pga. a tt man behöver ha licens eller något annat skit för det, och det har inte dom flesta linux distarna, så då får man installera codecsena (Google) eller bara installera en spelare som t.ex. Rhythmbox (Rekommenderas stort, som WinAMP i princip).
Det är så mycket enklare att ändra desktop etc. du behöver inte patcha något som i XP eller Vista, och nej, det är inte svårt att modifiera desktopen.
Kolla här för olika teman: http://www.gnome-look.org/
Sen efter du installerat Linux rekommenderar jag stort Compiz Fuzion om du gillar "eye-candy" och har en någorlunda bra dator, den kan t.ex. ge den här 3D kub effekten som du kanske ser på många linux screenshots:
Okejj.
Några fler "program" eller något du kan rekommendera? :)
Ha inte internetkabeln i medan du installerar/formaterar, kan smyga in mycket skit på det viset...