💬
Logga in
Fuska.se

Min Hjälp Tråd-pokemon Silver.

46 svar · startad

Trådstartare #1

Eftersom jag fastnar på ett antal ställen i Pokemon Silver så startae jag nu en hjälptråd där jag kommer skriva om jag behöver hälp i detta spel.

Börjar med ett problem i Blackthorn City. Utanför gymmet i Blackthorn City står en kille och säger att Clair (gymledaren) är och tränar i grottan bakom gymmet. Utanför grottan står en kille och säger att man bara får träna där om man har en drakpokemom. Nu antar jag att man måste f¨nga en drakpokemon föratt avancera i spelet. Vart fångar/får man en drakpokemon?

åk till goldenrod city och klara av team rocket i underground.

Trådstartare #3

:D

Trådstartare #4

Hur får man den därFlash attacken så man kan lysa upp mörka grottor? Det är den attacken som gör det va?

Vilken Pokemon borde man använda Maste Ball på?

Hur kommer man till Kanto regionen? Vet att man ska simma från new Bark Town. Sen kommer man ju till en upplyst grotta där man behöver åka upp för ett vattenfall. Vart får man den attacken?

↗ till inlägget

Hur får man den därFlash attacken så man kan lysa upp mörka grottor? Det är den attacken som gör det va?

Vilken Pokemon borde man använda Maste Ball på?

Hur kommer man till Kanto regionen? Vet att man ska simma från new Bark Town. Sen kommer man ju till en upplyst grotta där man behöver åka upp för ett vattenfall. Vart får man den attacken?

Flash Defeat the Monk of Bellsprout Tower

Mater ball borde du klona. använd den/dem på de legendariska hundarna och lugia och ho-oh.

du kommer till kanto genom att ta båten från olive town.

Trådstartare #6

Hur klonar man MasterBall?

När man besegrar Monk of Bellsprout Tower, får man Flash eller gör det bara att man kan använda Flash utanför strider?

Är det Flash som lyser upp mörka grottor?

Vart ligger Monk of Bellsprout Tower?

Det står en kille för bryggan där båten från Olivine City ska gå, hur får man bort honom?

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Hur klonar man MasterBall?

När man besegrar Monk of Bellsprout Tower, får man Flash eller gör det bara att man kan använda Flash utanför strider?

Är det Flash som lyser upp mörka grottor?

Vart ligger Monk of Bellsprout Tower?

Det står en kille för bryggan där båten från Olivine City ska gå, hur får man bort honom?

du låter en pokemon hålla i master ball och sen klonar du pokemonen, sök på youtube hur man gör eller sök på fuska så hittar du hur man gör.

du får HM:et flash och kan änvända det utanför strid eftersom du har klarat alla gym i jotho. bellsprout tower ligger i den staden där första gymmet ligger, kommer inte ihåg namnet.

stå killen i vägen eller? du har väl fått biljetten av prof. elm? det ska bara vara att gå fram och snacka med honom om du har biljetten.

Trådstartare #8

Jag har inte fått någon biljett. Hur får man den?

pratar med prof. elm har jag för mig.

Trådstartare #10

Det står att man ska starta om Gameboyet när det står "...don't turn off..." efter man switchat box. Är det sant? Sparas allt då?

grejen ar att det "halv" sparar, sa du har en pokemon pa ett stalle och far en ny pa ett annat stalle

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Det står att man ska starta om Gameboyet när det står "...don't turn off..." efter man switchat box. Är det sant? Sparas allt då?

japp.
3 Aug 2008
Trådstartare #13

Har löst det där med kloning nu, har 9 Masterballs och har fångat Lugia.

Fattar fortfarande inte vad jag ska göra. Killen som står för bryggan där båten ska komma i Olivine City säger att jag inte får gå ut längre på bryggan för att jag kan falla i vattnet eller nåt sånt.

Tåget i Golderod City kommer inte. Det står en vakt ivägen där (alltså inomhus) som säger nåt om att tåget inte kommit och att han har fått en ide, att bära passagerarna. Sen säger han att det itne skulle funnka.

När jag pratar med Prof. Elm så säger han att han ringer om det händer nåt.

Ägget har kläckts till Togepi och jag har pratat med Prof. Elm efter det.

Har klarat de 8 första gymmen.

Snälla, kan ni lista ut vad jag ska göra.

Du ska få tag på biljetten till båten. kommer dock inte ihåg vart man får den. ska försöka kolla upp det.

edit: du har väl klarat pokemonligan?

Senast ändrad:

4 Aug 2008
Trådstartare #15

Nepp. Den ligger ju i Kanto regionen.

Jag mistänker att jag ska försöka få waterfall. Vart får man den?

↗ till inlägget

Nepp. Den ligger ju i Kanto regionen.

Jag mistänker att jag ska försöka få waterfall. Vart får man den?

Waterfall Inside the Ice Cave
Trådstartare #17

Okej, ska försöka hitta waterfall i The Ice Cave nu.

den är i slutet av grottan. och ha en pokemon med dig så kommer du snabbt ut.

Jag köpte min drak pokemon i golden cas :lol: För massa spel pengar ;)

Har du klarat alla dom första gymen?

För då ska du till New Bar Town och få biljetten av Prof.Elm. ;)

↗ till inlägget

*New Bark Town

↗ till inlägget

↗ till inlägget

För då ska du till New Bar Town och få biljetten av Prof.Elm.

*New Bark Town

intligent att citera sig själv. för övrigt så ska han inte alls till porf. elm, han ska klara pokemon-ligan först.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in