Hoppa till innehåll

Trådlös Router


JonteFire2

Rekommendera inlägg

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Om det är som jag tror så slutar det funka då och då. Hade det här problemet med en Zyxel Router. Tänkte på några möjligheter då. Och då hade vi en till Router liggande. Så vi testade att koppla in den. Då funkade det. Men kan du vara lite mer specifik?

Redigerat av Hetfield05
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det är som jag tror så slutar det funka då och då. Hade det här problemet med en Zyxel Router. Tänkte på några möjligheter då. Och då hade vi en till Router liggande. Så vi testade att koppla in den. Då funkade det. Men kan du vara lite mer specifik?

Det är precis så jag menar.. det bara lägger av och sen ansluts det igen.. vet inte hur jag ska förklara

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag antar att det är en Zyxel router som man fick gratis från Telia när man skaffade bredband via dom? Hade en likadan men bytte ut den ganska snabbt då jag hade exakt samma problem med den. Om du vill att det ska börja funka igen så gå in i routern via http://192.168.1.1 och starta om den. Eller starta om den på knappen som sitter på routern.

 

Även om det inte är en sån man fick gratis från telia så är zyxel ett budget märke, om ni har något annan router liggandes så prova koppla in den ett tag så att ni kan utesluta om det är router som krånglar eller någonting annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag antar att det är en Zyxel router som man fick gratis från Telia när man skaffade bredband via dom? Hade en likadan men bytte ut den ganska snabbt då jag hade exakt samma problem med den. Om du vill att det ska börja funka igen så gå in i routern via http://192.168.1.1 och starta om den. Eller starta om den på knappen som sitter på routern.

 

Även om det inte är en sån man fick gratis från telia så är zyxel ett budget märke, om ni har något annan router liggandes så prova koppla in den ett tag så att ni kan utesluta om det är router som krånglar eller någonting annat.

Nej det är det inte. Det är en DX 110 Startpaket och den kosta typ 500:-
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, ni har ingen annan router som ni kan testa med så att ni kan utesluta om det är routern eller inte? Och är det bara på din dator som det slutar funka på?

nej vi har bara en och det är en trådlös

 

Det kan vara dålig mottagning just där du är. Det kan vara för många väggar i mellan datorn och routern.

mm det kan det vara.. kan man göra nåt åt det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...