Hoppa till innehåll

Speldator Från Komplett.se


Hector
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej funderar på att köpa en ny dator från komplett.se så undrar om den här: http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10341 klarar crysis på Very high? typ max grafik eller kan ni länka en dator som klarar crysis på max grafik den måste gå att ta på AVBETALNING!! obs måste klara på very high crysis

Redigerat av Hector
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Med din budget kan du få en riktigt bra speldator, vilket du har mycket att tacka AMD för. Vilket grafikkort du ska välja spelar dock ganska stor roll efter vilken upplösning du spelar i. Har du 1900 x 1200 och högre är valet klart och du bör välja Radeon HD 4870 X2. Denna slutsats drar jag eftersom det verkar som om du vill plöja igenom dagens krävande spel. :D

 

Det fina i kråksången är att trots att Radeon HD 4870 X2 är det bästa grafikkortet just nu på marknaden har AMD inte alls överprisat det, som man kunde förväntat sig av en viss rival. Istället går det att finna under 4000:-, vilket är enormt billigt med tanke på prestandan som ges.

 

Jag kan inte säga att grafikkortet klarar Crysis maxat, för det gör det inte. Dock får du över 30fps i både 1680 x 1050 och 1900 x 1200 på Very High enligt Sweclockers test.

 

Jag skulle vilja säga att du bara borde gå och köpa Radeon HD 4870 X2 och vara glad, men det kan jag inte. Spelar du på 1680 x 1050 och under kommer du inte ha särskilt stor nytta av grafikkortets 2GB RAM-minne. Då är Radeon HD 4870 ett bättre val, och finns dessutom i lager och för 2379 riksdaler på Komplett. Alternativet är ju självklart att köpa en ny skärm med hög upplösning för att utnyttja Radeon HD 4870 X2 till max, men sånt kostar ju. Jag återkommer med vad du bör ha för övriga komponenter när du svarar på vilken upplösning du ska spela i.

 

Edit: Paketet du länkade till i ditt första inlägg ska du inte köpa. AMD/ATI är före nVidia i grafikkort på alla sätt, och jag ser faktiskt ingen anledning att köpa nVidia nu.

Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som aircondition sa så har ATI precis släppt det bästa grafikkortet som finns ute på marknaden med hela 2g i minne.

 

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=455-41897

 

4870 X2

8GB DDR2 1066MHz(1GHz) Internminne

500GB HDD

2,4GHz Q6600 Quad CPU

NZXT Hush

630 W XioN

 

Den där klarar du Crysis på Very high. (vilket man måste configurera i deras configfiler för att låsa upp för att crytek trodde aldrig att någon skulle få en dator som klarade det på lång tid.)

Redigerat av wAcko
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så varför behöver man minst 2gb internminne för Crysis?

För att tillsammans med Vista behövs det ungefär så mycket för att datorn ska flyta. 8GB RAM-minne till den här burken är dock helt galet. Du får liksom inte bättre fps i Crysis bara för att du köper 4GB RAM-minne till, har du brist på RAM-minne kan du dock få sämre fps. Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...