💬
Logga in
Fuska.se

Bra Musik?

30 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare

Du kan ju utrycka dig genom att skicka en länk?

Nivå 1 · Novis

nirvana spelade grunge/rock.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Nirvana har en bra låt, som jag tycker är bra, och det är Smells like teen spirit.

Nivå 1 · Novis

jag tycker alla nirvanas låtar e bra : P

↗ till inlägget

Näe, rap e bättre än sån musik

dude,rap suger >.<

så himla talanglöst o dåligt.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #25

HEHE, ok men ändå äre någon som vet om det finns några bra rap låtar så skriv eller skicka en läng från youtube eller nå ! TACK!

15 Sep 2008
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Ja vet inte riktigt va som är emo men tror att Dead by april och Silverstein är emo :P

Silverstein är alt-rock. De var lite hardcore-inspirerade innan men har nu (de blev kända) helt övergått till alt-rock/pop. De har gått samma väg som alla andra "emo"-band som egentligen är alt-rock. De börjar med att vara helt ok band (inte jättebra men inte heller usla). Sedan blir de kända och börjar spela skit.

↗ till inlägget

Näe, rap e bättre än sån musik

Smaken är som baken.

Vet du ens vad grunge är? För det vet iaf inte jag o_O

Vet inte hur man ska säga det men tyckte iaf att de var en dålig musik stil.

Grunge är alt-rock/metal/hardcore och är ofta rätt så hårda gitarrer (heavily distorted) med "clean vocals". Det förekommer även rätt så ofta även akustisk gitarr och elgitarr i samma låt. Grunge-band brukar också göra väldigt många ballader i jämförelse med liknande band från andra genrer.

Exempel på grunge-band är givetvis Nirvana som är tidig grunge men nutida grunge har utvecklats från det och (i.m.o.) blivit mycket bättre. Själv tycker jag att Blood Root Mother är bra.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Alesana, Before Their Eyes och HIM

Är inte ett jätte-f*n av emo-musik, så jag är inte säker på om dessa band är emo, men dem är iallafall värda att lyssna på^^

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Alesana, Before Their Eyes och HIM

Är inte ett jätte-f*n av emo-musik, så jag är inte säker på om dessa band är emo, men dem är iallafall värda att lyssna på^^

Alesana är screamo/post-hardcore. Before their eyes är post-hardcore. HIM är metal.
17 Sep 2008
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #29

Chainsawkitten du kan det du pratar om

( Cool dude! )

18 Sep 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare

Dom ända bra rap låtarna. Rekomenderas att alla kollar på.

27 Sep 2008
Nivå 5 · Fuskare

Rap:

Eminem - Without Me

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in