💬
Logga in
Fuska.se

Vilken Moppe? (nästa År)

17 svar · startad

Trådstartare #1

Ska jag ha cross moppe eller vanlig moppe nästa år? Vanlig har ju utrymme vid sätet men det har väl inte cross moppe?

tycker en vanlig jag.. men det är jag :D

Ta en Vanlig EU Moppe!

Då kan någon sitta bakom dig ochså.

Inte EU, bu ^^. det kan de på flesta vanliga också.

↗ till inlägget

Ta en Vanlig EU Moppe!

Då kan någon sitta bakom dig ochså.

också* min vän :)

Ta en Gilera stalker eller Yamaha aerox.. låt den vara otrimmad om du så inte vill bli tagen av mr.blue..

Vänta tills 15år o skaffa körkort först, för nu ska dom höja säkerheten på moppar o sånt så

en polisbil/moppe kommer du se då och då.

Min kompis har en Rieju (cross, om det nu stavas så) och han sjuttsar utan problem, provade att sitta 3 på den en gång och det funkade också

jag har kört moppe i ett halvår och bara blivit stoppad en gång

Ett riktigt LOL!

Cross Moppe såklart om du inte får köra en riktigt motorcykel :]

Vanlig moped = Very boring, no gears, och tråkigt motorljud ;D

4 Sep 2008

Ta den som är billigast. :P

Trådstartare #9

Men jag snackar inte om att skjutsa det skiter jag i om det går. Snackade om man kan hä upp sätet och ha saker i på cross moppe? För det gå iaf på vanlig moppe.

↗ till inlägget

Men jag snackar inte om att skjutsa det skiter jag i om det går. Snackade om man kan hä upp sätet och ha saker i på cross moppe? För det gå iaf på vanlig moppe.

Inte på min kompis iaf men det är ju inte omöjligt att någon har så att man kan det men det kan inte vara många som har det

Ifall du vill impa på tjejer ska du ju lätt ha cross, eumoppe är så himla uttjatat nu... : P

sen så är ju gilera det bästa märket :rolleyes:

Senast ändrad:

Peugeot Speedfight 2 ska du satsa på, eller en aprilia sr50, bland värdaste mopparna.

Moderator Moderator

Helt ärligt cykla istället, moped är dyrt :)

Men om du verkligen vill ha en moped så rekomenderar jag en Yamaha Aerox, jag hade en sån för ett antal år sedan och den var riktigt rolig att köra.. och snygg ^^

5 Sep 2008
↗ till inlägget

Ska jag ha cross moppe eller vanlig moppe nästa år? Vanlig har ju utrymme vid sätet men det har väl inte cross moppe?

Man kan skjutsa på crossar också!

Och vad är en vanlig moppe för dig?

En scooter eller? För scootern kom för inte jätte många år sedan och jag vet inte om den kan kallas vanlig? :huh:

Är inte alla vanliga isåfall?

Trådstartare #15

Eu moppe då... Eller som jag kallar den när killar kör dom :P "Bögpulka" :D

↗ till inlägget

Hahaha orka cykla det är tråkigt, går segt och man blir bara trött... :P

EDIT typ 30 : Xade! Vad gör du uppe så sent!?!?!? Du skulle gått och lagt dig för flera timmar sen!!! 01:39:42

Skojja:P

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Eu moppe då... Eller som jag kallar den när killar kör dom :P "Bögpulka" :D

↗ till inlägget

Hahaha orka cykla det är tråkigt, går segt och man blir bara trött... :P

Om du blir trött av att cykla så behöver du nog röra dig mer.

Trådstartare #17

:D Ne orka. Asså efter ett tag. :P

Senast ändrad:

Okej.. Vad är en "vanlig moppe", och vad är "EU-moppe"..? Förlåt om jag frågar, men finlandismerna (eller vad det nu heter) svårar till det för mig här nu. :)

Gör som jag, köp en gammal Tunturi Super Sport från 80-talet, väldigt skön och nostalgisk <:

Eller om du vill satsa lite mera pengar så kan jag föreslå en Rieju RRX/MRX/SMX eller Aprilia RX, riktigt nice mopeder. Men köp inte en vespa (kanske det heter "EU-moppe" i Svergie), de har så j*vla äckligt motorljud :x

En Tunturi Super Sport '86 :wub:

post-57667-1220635522_thumb.jpg

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in