💬
Logga in
Fuska.se

Mitt Första Grafiska C++ Program Med 2d Fysik

32 svar · startad

Programet är faktiskt väldigt imponerande var lärde du dig det här.

Om du skulle så gör så att man kan ändra fönsterstorleken och kanske att man kan ändra farten på bollen, bra jobbat!

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #22

Ny version(1.3) släppt, nytt i denna version:

• Nu kan man ändra upplösningen i realtid
  • Uppdaterar nu bilden på ett annat sätt, detta kommer att ge högre bildantal per sekund och använda mindre processorkraft
  • Fixade en bug när objektet kunde fastna i taket
  • Uppdaterade piltangents interaktionen med användaren
  • Ändrade reglerna på vart objektet fick vara, använde inte hela ytan
  • Kanske något annat som jag inte kommer ihåg
ADRIAN_93> Jag har programmerat C++ ett tag, nu när jag började på gymnasiet fick vi uppgift att skapa ett program som ritade ut tre kvadater i Java. Jag började utveckla den idén och lyckades få en rörandes kvadrat(i Java), lade sedan till enken fysik och den blev ganska bra. Sedan bestämde jag mig för att göra en sådan i C++, jag hade hört om att SDL skulle vara bra så jag lärde mig lite och började programmera. Sedan dess har jag utvecklat C++ och Java versionen lika dant, ända tills jag var tvungen att hålla på med tangentbordet och så(jag fattar inte hur man gör det i Java), så jag har inte uppdaterat Java versionen sedan dess, bara C++ versionen.

Senast ändrad:

28 Sep 2008
Nivå 7 · Fuskare

Detta stängde av min dator?

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #24
↗ till inlägget

Detta stängde av min dator?

Vad menar du? Det fungerar perfekt på min dator.
Nivå 7 · Fuskare

Du kan lugnt utveckla det här till ett spel...

Du skulle kunna försöka göra så att man kan få bollen att flyttas/studsa genom att flytta fönstret.

Nivå 16 · Legendfuskare

Jag fick den där Blue screen of Death också startade datorn om sig när jag körde det på vista... :lol:

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #27
↗ till inlägget

Jag fick den där Blue screen of Death också startade datorn om sig när jag körde det på vista... :lol:

Vad fick du för felmeddelande på BSOD?
29 Sep 2008

Här har jag ändrat om lite

http://solidfiles.com/info_imgs/5b3.jpg

Nivå 7 · Fuskare

Nu ser man att det är en fyrkant :P

Men kan du göra så att bollen verkligen aggerar som en boll?

Alltås så att det inte av misstag studsar på fyrkantens ex. övre högra hörn?

2 Oct 2008
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Kanske öka upplösningen i spelet istället för att ha 800x600.

Vad menar du med öka upplösningen istället för att ha 800x600? Ska jag öka till 1024x768? :huh:

Har fixat några fler buggar nu, släpper nog snart en ny version. Först måste jag bestämma mig för om jag ska uppdatera grafiken. Någon som har förslag på t.ex bakgrunder, bollar med mera?

Ja 1024x768 blir bra, eller att man får välja själv vilken upllösning man vill ha.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #31
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Kanske öka upplösningen i spelet istället för att ha 800x600.

Vad menar du med öka upplösningen istället för att ha 800x600? Ska jag öka till 1024x768? :huh:

Har fixat några fler buggar nu, släpper nog snart en ny version. Först måste jag bestämma mig för om jag ska uppdatera grafiken. Någon som har förslag på t.ex bakgrunder, bollar med mera?

Ja 1024x768 blir bra, eller att man får välja själv vilken upllösning man vill ha.

Den funktionen finns redan, 800x600 pixlar är standarden, sen kan man själv välja.

Och hur gör man det då?

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #33
↗ till inlägget

Och hur gör man det då?

Måste vara den dummaste frågan som ställts.

http://www.windweaver.com/w95man1c.htm

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in