Hoppa till innehåll

Köpa Mobil Från Utlandet


TiredRacoon
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja.

Funderar på att köpa ny mobil men har inte så mycket att spendera. Tittade på mobiler som kan importeras från Kina och hittade den här (enligt mig) skitcoola mobilen.

http://www.smallvolume.com/product/45314/C...e%20c10000.html

 

Priset är ca 1200kr och med Air Freight frakt ($16.5) så Hamnar priset på ca 1300kr (om inte nåt över).

 

 

Vad är det mer jag bör tänka på innan jag kör på nåt sånt här? Har ingen aning om tullkostnader osv, så någon av er kanske har erfarenhet av import och kan slänga ihop en snabb uppskattning om totalkostnaden.

Redigerat av MovieMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OM tullen tar ditt paket och inte tror på att värdet som står utanpå paketet stämmer kommer de skicka ett brev till dig. I brevet står det att du måste skicka ett kvitto till dem för att få paketet.

Om paketet är värt över $30 kommer det en extra avgift på 30% av värdet, ca 60kr i administratiopnskostnader och 7% tullavgift på allt efteråt.

Så, om du har otur kommer allt att kosta 1900kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Riktigt snygg mobil :) men tar den svenska SIM-kort? telefon språket kommer nog vara engelska också som du inte kan göra nåt åt.

 

SIM korten tar den ja, och engelska är ju iaf inget problem för mig. Jag letar mer efter en mediamobil ändå.

Näh, blir nog ingen import då. Har kollat på Sony Ericssons upcoming gamingmobil F305 som ser riktigt nice ut, och inte kostar mycket alls.

http://f305.se/

 

Nu i kvartal tre 2008 lanserar Sony Ericsson sin nya spelmobil, F305 är ingen vanlig spelmobil det som är unikt med F305 är dens rörelsesensor.

 

Rörelsesensorn kommer fungera ungefär som på Nintendo Wiis kontroller, man styr de olika spelen genom att röra telefonen istället för att trycka på knapparna.

 

Förutom spelupplevelsen ska det också sitta kraftfulla stereo högtalre i telefonen så man kan uppleva musik och spel tillsammans med andra.

F305 släpps den 8/10 :)

Redigerat av MovieMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså köp helst inte saker från utlandet... vet en som köpte en sak från utlandet och han ville ha pengarna tillbaks för den var trasig när han fick den så han skrev ett brev till dom och massa Email till support och annat. men dom sket i han...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...