💬
Logga in
Fuska.se

Hur Bra Gear För T5 Instanserna?

22 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Hur bra gear krävs för Ot t5 instanserna, räcker det med full t4? (btw gäller en prot pala)

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Hur bra gear krävs för Ot t5 instanserna, räcker det med full t4? (btw gäller en prot pala)

kolla på be.imba.hu en websida som visar vart du kan gå med ditt nuvarande gear.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #3

funkar inte, har fått min t4 för 2 dagar sedan och den visar fortfarande min gamla gear

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

funkar inte, har fått min t4 för 2 dagar sedan och den visar fortfarande min gamla gear

Armory har inte uppdaterats...

Nivå 16 · Legendfuskare

om du har full t4 så räcker det för ZA tror jag som offtank, vet inte riktigt

Nivå 6 · Fuskare

Om ingen har sagt det.

Du kan gå BT med t4 + badge gear samt några i raiden som har skills och kanske gear från VR / Maggy. 30% lägre hp på bossar :o det är ju för att Folk ska hinna med Endgame innan Wotlk och hinna gear upp.

Nivå 6 · Fuskare

@oddy:

be.imba.hu är en riktigt kass hemsida imo, ni bör inte lita på den ^^

@redfox:

ja det bör räcka

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Om ingen har sagt det.

Du kan gå BT med t4 + badge gear samt några i raiden som har skills och kanske gear från VR / Maggy. 30% lägre hp på bossar :o det är ju för att Folk ska hinna med Endgame innan Wotlk och hinna gear upp.

ajuste glömde av det, men bossens dmg är fortfarande samma så det är nog inte så stor skillnad för tanks
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #9

ok, tackar för snabba svar

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Om ingen har sagt det.

ajuste glömde av det, men bossens dmg är fortfarande samma så det är nog inte så stor skillnad för tanks

bossarnas dmg har också dratts ner, inte dmg med spells och dyl. dock
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

@oddy:

@redfox:

ja det bör räcka

be.imba är en riktigt bra sida, även om den inte visar exakt så ger den en bra bild över var man ligger.

OnT: Fullt ZA-gear/vissa kara saker så bör du kunna tanka det mesta i SSC/TK bortsett från kanske Kael/Vashj, men du bör ju få bättre gear tills du kommer dit.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Varken kael eller vashj kräver ju mer än en main tank, och som protection paladin så kan du ju drömma om att maintanka

21 Oct 2008
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

om du har full t4 så räcker det för ZA tror jag som offtank, vet inte riktigt

OT? More like MT. En av de nyraidande tanksen vi hade i min förra guild maintankade hela ZA inkluderande Zul'jin med alla utom sista kistan med 2 T4 delar, lite kara gear och 2 blues.

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Du behöver typ blåa gear sen patchen ^^ Vi körde alt run i Black Temple fast det tog stopp på sharaz, inga alts hade SR gear. SSC har blivit mycket nerfad. T4 räcker helt klart, frågan är, vem spelar T5 instancer nu för tiden? :)

22 Oct 2008
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Varken kael eller vashj kräver ju mer än en main tank, och som protection paladin så kan du ju drömma om att maintanka

Varfördå? Jag har maintankat både Vashj, Archimonde och Kael som Protection paladin. 3 delar t4, rep sköld, merciless spelldmgmace, resten från kara, en grön och en blå ring. Och självklart tog vi alla bossarna.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

@oddy:

@redfox:

ja det bör räcka

be.imba är en riktigt bra sida, även om den inte visar exakt så ger den en bra bild över var man ligger.

nja, den överskattar gearet rejält, säger det att du ligger på bt ska du nog kolla ssc/tk
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Varfördå? Jag har maintankat både Vashj, Archimonde och Kael som Protection paladin. 3 delar t4, rep sköld, merciless spelldmgmace, resten från kara, en grön och en blå ring. Och självklart tog vi alla bossarna.

Nej, du har inte tankat Archimonde - och jag citerar

"Melee: 9000-10000 on a full T5 tank, never deals crushing blows. "

Med full t4 har du ju knappast 20k HP, 15-16 max, och att du ska vara på 30% HP varje gång han gör en melee på dig är ganska otänkbart, nu efter patchen kanske med nu kan man cleara BT i karazhan gear så det spelar ingen roll =p

Nivå 6 · Fuskare

dom har nerfat alla bossar med typ 30%. Plus att han har troligtvis rätt mkt avoidance så ett slag då och då kan han nog ta

Nivå 2 · Novis

Jag levlar upp en Be paladin protection men tanken är ju att den alltid ska vara Offtank ;)

↗ till inlägget

Jag levlar upp en Be paladin protection men tanken är ju att den alltid ska vara Offtank ;)

Fungerar bra som mt aswell.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in