↗ till inläggetKan hela :D↗ till inläggetUngefär så där långt kan jag också på Stairway to heaven solot.|----5--------------------------8-8-8b
|------8-5---------------- --8b--------
|-7b-------7-5---7-5------------------
|--------------7-----7-5---------------
|------------------------8--------------
|---------------------------------------
Det mest imponerande jag kan tror jag (full speed & rent). Väntar fortfarande på att de ska skicka hem nya strängar så jag kan fortsätta träna. :(
Stoltaste Gitarr Låt.
↗ till inläggetKan hela :D↗ till inlägget|----5--------------------------8-8-8b
|------8-5---------------- --8b--------
|-7b-------7-5---7-5------------------
|--------------7-----7-5---------------
|------------------------8--------------
|---------------------------------------
Det mest imponerande jag kan tror jag (full speed & rent). Väntar fortfarande på att de ska skicka hem nya strängar så jag kan fortsätta träna. :(
Ungefär så där långt kan jag också på Stairway to heaven solot.
Coolt, har du nån video du vill lägga upp på youtube? :D
Jag kan typ så här långt:
|----5---------------------|----8-8-8b--8p5------8-10p8--------------|
|------8-5-----------------|-8b-------------8/10--------10-8----8h10-|
|-7b-------7-5---7-5-------|---------------------------------10------|
|--------------7-----7-5---|-----------------------------------------|
|------------------------8-|-----------------------------------------|
|--------------------------|-----------------------------------------|
|------5-----------------------------------|
|----5---8p5-------------------------------|
|-7b---------7-5---7-5-----------5---5-5p0-|
|----------------7-----7-5---5-7---7-------|
|--------------------------7---------------|
|------------------------------------------|
:)
↗ till inlägget↗ till inläggetfag (Betyder cigarett på engelska så ni kan inte anmäla haha)Blinka Lilla Stjärna på en sträng! :cool:
Jag kan spela flera låtar och är inte stolt för att jag kan det
Det betyder även bög/homo på slang. Idiot.
Kan längre på Cliffs of dover nu!
Kan en bit av School's out.
När ni ändå diskuterar gittarspelande, är det någon som har erfarenhet av det första solot i Fade To Black? Måste man ha spelat ett tag innan man ger sig på det?
Nej, inte precis, det är nog ett av Metallicas lättare solon. Dock är det en ganska snabb del i mitten som kan vara lite svårare.
Det andra solot är också lätt.
↗ till inläggetAlright, ska försöka mig på det då.Nej, inte precis, det är nog ett av Metallicas lättare solon. Dock är det en ganska snabb del i mitten som kan vara lite svårare.
Det andra solot är också lätt.
Det andra solot ser helt sjukt ut imo. http://www.youtube.com/watch?v=y0_CbmNjAlk
Tack, förresten.
Inga problem.
Men jag menade solot som är efter första versen, det sista är däremot inte så lätt.
Just nu är det hela give it away :D
Rätt mkt på Sweet Home Alabama och en bit på Californication med RHCP. Är även stolt över att jag kan rätt mkt av I am Murloc av L70TEC och Sweet Child O Mine
↗ till inläggetDeep purple - Smoke on the water. :)
Iaf verserna.
Wet sand, Hey Joe (Bara en del på solot), Dani Califorina (Inlkusive solo) och Strip my mind.
Jag vet det är lite Oft, men hur gör man när det står "8b10" på ens tabs? håller båda och sen gör bend eller vad?
Du ska benda på åttonde bandet tills tonen låter som om det vore tionde bandet. En full bend med andra ord
Snart sitter Bold as love :)
↗ till inläggetokey, tack så mkt.Du ska benda på åttonde bandet tills tonen låter som om det vore tionde bandet. En full bend med andra ord