↗ till inlägget
↗ till inläggethur kan man godkänna en såhär tråd? :S det är ju helt självklart att alla är lika värda.
Du kan inte inse handlingen om en debatt? Man framför sina åsikter. Det finns dom som är rasister och anser att alla inte är så lika värda. Det finns dom som inte är rasister fast fortfarande anser att "mörka" inte är nå bra.
Att diskutera om detta lär inte vara svårt då detta är ett stort problem i världen.
Och en sak till, allt är inte så j*vla uppenbart som ni skriver. Om allt var självklart varför finns det rashatare?
Väldigt bra sagt, det är alltid kul att diskutera om alla ska vara lika värda eller inte. Det finns många människor som inte tycker att alla ska vara lika värda. Såsom Adolf Hitler, han gillade verkligen ingen. Han var en nazist. Han tyckte ingen var något värd.
//Megadeth
Vi har våra åsikter om att allt är en självklarhet, om att alla ska behandlas likadant, det är en åsikt. Adolf, hans åsikt vart tvärtemot vår. Hans åsikt var att, ja judar, mörka osv, att dom inte var en bra "ras".
Man ska respektera varandras åsikter (tyckte jag att jag läste i ett inlägg), och vad gör er till en bättre människa genom att säga att nazister är dumma i huvudet?
Nej, jag tycker inte nazister är dumma i huvudet. Det är Adolf Hitler som bara är det. Han var en kommunal nazist. Han visste inte vad han gjort mot människa. Det var därför han begick självmord, han var så hatad av alla de bra människorna. Men efter ett tag så förstod dessa nazistiska folk att Hitler var en dålig människa, och då började de utvecklas till en bra person, efter ha varit en nazist.
//Megadeth
Varför tror alla att det BARA var Hitler som stod för förintelsen? Folk verkar ha fått en ganska felaktig bild av det. :/ Sen har jag fått bilden av att Hitler tog självmord p.g.a. att hans Tyskland hade förlorat, inte för att han var hatad.
Håller med Zwail förövrigt. Jag accepterar absolut inte nazisternas åsikter.