Hoppa till innehåll

Pc Har Ju Egnetligen Inget Namn..

Skywalker

Rekommendera inlägg

Apples datorer heter ju Macintosh och Linux heter väl Linux (?), men båda två är ju pc. PC står ju för personal computer, personlig/privatpersons dator, och det är ju båda. Men de datorer som har windows har ju inget speciellt namn förutom pc, men det stämmer ju inte eftersom alla datorer är pc. Men vi kan ju inte kalla dom Dell, Compaq eller HP o massa sånt, det finns ju för många tillverkare. Men jag har ette förslag: RUTOR! windows betyder fönster och fönster har förnsterrutor! eller har ni ett bättre förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Apples datorer heter ju Macintosh och Linux heter väl Linux (?), men båda två är ju pc. PC står ju för personal computer, personlig/privatpersons dator, och det är ju båda. Men de datorer som har windows har ju inget speciellt namn förutom pc, men det stämmer ju inte eftersom alla datorer är pc. Men vi kan ju inte kalla dom Dell, Compaq eller HP o massa sånt, det finns ju för många tillverkare. Men jag har ette förslag: RUTOR! windows betyder fönster och fönster har förnsterrutor! eller har ni ett bättre förslag?

jag fattar men har alldrig tänkt på det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Soffan

Ja.... Vad har du fått allt? Från någon tidning eller sida på internet?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja.... Vad har du fått allt? Från någon tidning eller sida på internet?

nej, ja ska förklara hur ja kom på det:

ni vet ju hur så många säger att mac är skit, så därför försöker jag komma med anledningar till att det inte är det (det är ju inte skit). och ofta tänker jag "ja fattar inte hur dom tänker, båd pc och mac är ju datorer" och då kom jag tänka på vad pc betyder; personal computer. då tänkte jag "mac är ju också en personal computer, det är ju ingen sattelitdator precis". så därför kom jag på att pc egentligen inte har nåt namn som Apples dator Macintosh (eller Linux).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...