Skywalker Skrivet 1 April 2004 Rapport Dela Skrivet 1 April 2004 Apples datorer heter ju Macintosh och Linux heter väl Linux (?), men båda två är ju pc. PC står ju för personal computer, personlig/privatpersons dator, och det är ju båda. Men de datorer som har windows har ju inget speciellt namn förutom pc, men det stämmer ju inte eftersom alla datorer är pc. Men vi kan ju inte kalla dom Dell, Compaq eller HP o massa sånt, det finns ju för många tillverkare. Men jag har ette förslag: RUTOR! windows betyder fönster och fönster har förnsterrutor! eller har ni ett bättre förslag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
unreal Skrivet 1 April 2004 Rapport Dela Skrivet 1 April 2004 jag fattar inte vad du menar? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 1 April 2004 Rapport Dela Skrivet 1 April 2004 han menar helt enkelt att pc står för personal computer. Han menar på att Mac och Linux också är det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Affe Skrivet 1 April 2004 Rapport Dela Skrivet 1 April 2004 Det dära var ju onödigt, skriv någonting som någon bryr sig om istället... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
unreal Skrivet 1 April 2004 Rapport Dela Skrivet 1 April 2004 k varför skriver han upp det för ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shockwave Skrivet 1 April 2004 Rapport Dela Skrivet 1 April 2004 Apples datorer heter ju Macintosh och Linux heter väl Linux (?), men båda två är ju pc. PC står ju för personal computer, personlig/privatpersons dator, och det är ju båda. Men de datorer som har windows har ju inget speciellt namn förutom pc, men det stämmer ju inte eftersom alla datorer är pc. Men vi kan ju inte kalla dom Dell, Compaq eller HP o massa sånt, det finns ju för många tillverkare. Men jag har ette förslag: RUTOR! windows betyder fönster och fönster har förnsterrutor! eller har ni ett bättre förslag? jag fattar men har alldrig tänkt på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skywalker Skrivet 1 April 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 1 April 2004 ja undrade bara om någon hade en kommentar, jag hade tänkt igenom detta inlägget väl, så jag tycker inte det är ett onödigt inlägg...... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 1 April 2004 Rapport Dela Skrivet 1 April 2004 ja undrade bara om någon hade en kommentar, jag hade tänkt igenom detta inlägget väl, så jag tycker inte det är ett onödigt inlägg...... pk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Morbid Desiré Skrivet 4 April 2004 Rapport Dela Skrivet 4 April 2004 Jag har aldrig riktigt tänkt på det så.... SOm skywalker säger kan vi ju inte kalla våra datorer PC för det är ju både Mac, linux och Dom som vi har (vårat kära gammla windows) Så liksom.... Kom på ett vettigt namn någon!! ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 4 April 2004 Rapport Dela Skrivet 4 April 2004 Apples datorer heter ju Macintosh och Linux heter väl Linux (?), men båda två är ju pc. PC står ju för personal computer, personlig/privatpersons dator, och det är ju båda. Men de datorer som har windows har ju inget speciellt namn förutom pc, men det stämmer ju inte eftersom alla datorer är pc. Men vi kan ju inte kalla dom Dell, Compaq eller HP o massa sånt, det finns ju för många tillverkare. Men jag har ette förslag: RUTOR! windows betyder fönster och fönster har förnsterrutor! eller har ni ett bättre förslag? Ja.... Vad har du fått allt? Från någon tidning eller sida på internet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hitman-Kodnamn47 Skrivet 4 April 2004 Rapport Dela Skrivet 4 April 2004 Heh...håller med Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skywalker Skrivet 4 April 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 4 April 2004 Ja.... Vad har du fått allt? Från någon tidning eller sida på internet? nej, ja ska förklara hur ja kom på det:ni vet ju hur så många säger att mac är skit, så därför försöker jag komma med anledningar till att det inte är det (det är ju inte skit). och ofta tänker jag "ja fattar inte hur dom tänker, båd pc och mac är ju datorer" och då kom jag tänka på vad pc betyder; personal computer. då tänkte jag "mac är ju också en personal computer, det är ju ingen sattelitdator precis". så därför kom jag på att pc egentligen inte har nåt namn som Apples dator Macintosh (eller Linux). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.