💬
Logga in
Fuska.se

Pc Har Ju Egnetligen Inget Namn..

20 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Apples datorer heter ju Macintosh och Linux heter väl Linux (?), men båda två är ju pc. PC står ju för personal computer, personlig/privatpersons dator, och det är ju båda. Men de datorer som har windows har ju inget speciellt namn förutom pc, men det stämmer ju inte eftersom alla datorer är pc. Men vi kan ju inte kalla dom Dell, Compaq eller HP o massa sånt, det finns ju för många tillverkare. Men jag har ette förslag: RUTOR! windows betyder fönster och fönster har förnsterrutor! eller har ni ett bättre förslag?

Nivå 3 · Lärling

jag fattar inte vad du menar? :huh:

Nivå 10 · Veteranfuskare

han menar helt enkelt att pc står för personal computer. Han menar på att Mac och Linux också är det!

Nivå 2 · Novis

Det dära var ju onödigt, skriv någonting som någon bryr sig om istället...

Nivå 3 · Lärling

k varför skriver han upp det för ?

Nivå 4 · Lärling

Apples datorer heter ju Macintosh och Linux heter väl Linux (?), men båda två är ju pc. PC står ju för personal computer, personlig/privatpersons dator, och det är ju båda. Men de datorer som har windows har ju inget speciellt namn förutom pc, men det stämmer ju inte eftersom alla datorer är pc. Men vi kan ju inte kalla dom Dell, Compaq eller HP o massa sånt, det finns ju för många tillverkare. Men jag har ette förslag: RUTOR! windows betyder fönster och fönster har förnsterrutor! eller har ni ett bättre förslag?

jag fattar men har alldrig tänkt på det.
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #7

ja undrade bara om någon hade en kommentar, jag hade tänkt igenom detta inlägget väl, så jag tycker inte det är ett onödigt inlägg......

Nivå 10 · Veteranfuskare

ja undrade bara om någon hade en kommentar, jag hade tänkt igenom detta inlägget väl, så jag tycker inte det är ett onödigt inlägg......

pk
4 Apr 2004
Nivå 2 · Novis

Jag har aldrig riktigt tänkt på det så.... SOm skywalker säger kan vi ju inte kalla våra datorer PC för det är ju både Mac, linux och Dom som vi har (vårat kära gammla windows) Så liksom.... Kom på ett vettigt namn någon!! ;)

Ja.... Vad har du fått allt? Från någon tidning eller sida på internet?
Nivå 4 · Lärling

Heh...håller med

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #12

Ja.... Vad har du fått allt? Från någon tidning eller sida på internet?

nej, ja ska förklara hur ja kom på det:

ni vet ju hur så många säger att mac är skit, så därför försöker jag komma med anledningar till att det inte är det (det är ju inte skit). och ofta tänker jag "ja fattar inte hur dom tänker, båd pc och mac är ju datorer" och då kom jag tänka på vad pc betyder; personal computer. då tänkte jag "mac är ju också en personal computer, det är ju ingen sattelitdator precis". så därför kom jag på att pc egentligen inte har nåt namn som Apples dator Macintosh (eller Linux).

Nivå 6 · Fuskare

okej , då fattar man lite iaf

Nivå 3 · Lärling

nu ska jag säga datorernas namn är helt enkelt dator så svårt var det slut pratat :D

Nivå 4 · Lärling

Dator är ju inte coolt namn egentligen jag tycker isåfall att det borde döpas om till Drakof!

Dator är ju inte coolt namn egentligen jag tycker isåfall att det borde döpas om till Drakof!

Eehh nej jag tror dator passar bättre än Drakof!
Nivå 2 · Novis

hmmm... :blink:

Nivå 4 · Lärling

Men...vad tycker du att den ska heta...jag har kanske ett nytt förslag...FP som betyder Fool Computer... :D ^_^

Nivå 2 · Novis

Alla normala personer kallar sin pc för en Dator, punkt slut!

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #20

men egntligen finns det många grejer som är datorer, mac t.e.x. eller alla andra tänkande elektroniska grejer. det gäller bara att tänka vad kan datorn heta som är relaterat till namnet windows.....

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in