Hoppa till innehåll

Problem Att Starta Hl2


Musten

Rekommendera inlägg

Hej, nu har jag fått lite problem med HL2. (Half-Life 2, för er som inte vet)

När jag startar det så är allt bra, tills man kommer till Loading skärmen, då laddar det lite, sen kommer det upp en liten ruta där det står "64-bit mode active" (Ja, jag har ett 64-bit operativsystem.) Sen fryser sig allt, har väntat i över 10 minuter utan att någonting händer, men man kan dock röra på musen i spelet. Sen när man öppnar aktivitetshandlaren så står det "Svarar inte". Lite hjälp? Och ja, jag har kollat på Steams Support, men inte fått det att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har EXAKT samma problem som dig. Förut fungerade det. Då var det också 64-bit mode.

Det är troligtvis någon bug som har uppstått vid någon uppdatering.

Som tur är så använder sig inte något annat Source spel sig av 64-bit mode. Så det är ju bara HL2 som strular.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har samma fel med i cs 1.6 , Men då kan jag ha kommit in i ett spel och sen fryser det sig osv..Som du sa, Men jag vet inte faktiskt , Du kan ju testa att installera om steam.

Har redan gjort, 2 gånger.

 

Jag har EXAKT samma problem som dig. Förut fungerade det. Då var det också 64-bit mode.

Det är troligtvis någon bug som har uppstått vid någon uppdatering.

Som tur är så använder sig inte något annat Source spel sig av 64-bit mode. Så det är ju bara HL2 som strular.

Då vet jag att jag inte är ensam om det. :/

Dom borde verkligen fixa det snart.

 

Sålänge så läste jag att man kunde skriva "-32bit" i Launch Options.

Redigerat av Katt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...